PWS Supergeleiding
-
Hi Jorian en Jan,
Ik heb helaas geen thermokoppel tot mijn beschikking. En kom er voorlopig niet aan toe er een te maken. Jullie zullen er zelf een moeten maken als je metingen wil doen met een thermokoppel.
Groet,
Caspar Boers
-
Hi Jan en Jorian,
Hoe gaat het met het maken van jullie thermokoppel? Lopen jullie ergens tegenaan?
Het makkelijkst zou zijn als jullie donderdag 26 november of donderdag 10 december langs kunnen komen tijdens de PWS Middag.Groet,
Caspar Boers
-
Ha Jan en Jorian,
Leuk dat jullie erbij zijn. Op 26 november, toch? Ik zal eens nagaan of ik niet nog ergens een thermokoppel vandaan kan halen. Wat willen jullie de 26ste gaan doen mocht er geen beschikking zijn over een thermokoppel?
Groet,
Caspar Boers
-
Hallo Caspar,
Wij snappen de calibratie van de thermokoppel niet helemaal. Onze docent zegt namelijk dat wij dit niet op school kunnen doen aangezien we geen temperaturen van onder de 100 graden kunnen realiseren en omdat we hier andere voltmeters hebben dan op de TU. Of kan je gewoon de tabellen als deze http://www.thermibel.be/documents/thermocouples/thermocouple-tables.xml?lang=en gebruiken om de temperatuur bij het potentiaalverschil af te lezen?
Wij zullen bij de pws middag aanwezig zijn!Groet,
Jan en Jorian -
Zie de onderste reactie
http://physics.stackexchange.com/questions/81663/measuring-cryogenic-temperatures -
Hallo Jan en Jorian,
Op dit moment zit Caspar voor zijn studie in Parijs. Volgende week is hij weer terug en zal hij naar jullie vraag kijken.
Excuses voor het ongemak.
Vriendelijke groet,
Noor -
Beste Caspar,
We hebben ons voor 26 november ingeschreven. Waarschijnlijk gaan we 10 december ook omdat we waarschijnlijk meer dan 4 uur nodig hebben. Met calibreren wordt dus eigenlijk het bepalen van het seebeck coefficient bedoeld? Maar het seebeck coeffient is anders bij 77K dan bij kamertemperatuur.
Als we de 26ste nog geen thermokoppel hebben gaan we eerst de proef doen van de elektromagneet en de zweefhoogte, wij nemen zelf een veldsterktemeter mee.
Dan nog 1 ding, hebben jullie een nauwkeurige millivoltmeter?
Groeten,
Jan en Jorian -
Hi Jongens,
Is goed. Ik zie jullie komende donderdag. Voor de millivoltmeter zal ik even kijken. Laat jullie nog weten.
Groet,
Caspar Boers
-
Ik ga morgen nog even voor jullie kijken of we dit hebben, maar ga er niet vanuit.
-
Hallo Caspar,
Hadden jullie trouwens een variabele voeding?
Groeten,
Jan en Jorian