Innovatieve speeltuinen
-
Beste,
Wij zijn een groep 8 van basisschool Linus uit Drunen en we sturen u een mailtje omdat wij meedoen aan de FLL (First Lego League). Dat is een challenge van LEGO waarin je punten kunt verdienen door een robot te programmeren. Daarnaast moet je een innovatief onderzoek doen dat de maken heeft met sport en spel. Ons idee is om een speeltuin te ontwikkelen, waarbij de verschillende toestellen alleen maar kunnen werken wanneer meerdere personen samenwerken.
Wij zijn op zoek naar deskundigen gevonden die met ons mee willen denken. Zo zitten wij met vragen over geschikt materiaalgebruik, de haalbaarheid van ons idee en of het mogelijk is dit te realiseren in een openbare ruimte.
Wij zouden het heel fijn vinden als jullie met ons mee willen denken en hopen snel een reactie te krijgen.
Met vriendelijke groet,
namens groep 8 van Linus Onderwijs,Thijs, Niek en Thomas
-
Hey @FLL_Linus
Leuk onderwerp hebben julie gekozen zeg. Jullie moeten wij alleen iets meer helpen met het precieze project. Willen jullie een echte mensen speltuin zo inrichten zodat de robots daar ook werkzaam kunnen zijn? Of een speeltuin maken voor FLL robots? Al jullie vragen omtrent het project kunnen jullie altijd hier stellen!
Groetjes,
Jip -
Dag Jip,
dankjewel voor je reactie en fijn dat je met ons mee wil denken. Ik snap de verwarring, maar het onderzoek waar we het nu over hebben gaat over een "echte mensen speeltuin" en niet over robots (het FLL project wordt door Lego georganiseerd en dit onderdeel is een onderzoek, wat los staat van robots en Lego). Wij hebben het idee om een speeltuin te ontwerpen, waarbij toestellen gebruikt kunnen worden wanneer mensen/kinderen samenwerken.
Heb je misschien ideeën voor onze speeltuin, waarbij gebruik gemaakt wordt van een aandrijfmechanisme wat door de ene persoon wordt aangedreven en waar een ander profijt van heeft (wij denken bijvoorbeeld aan een fietsmechanisme waardoor een schommel gaat schommelen of een draaimolen gaat draaien of een draaimechanisme met een dynamo wat elektriciteit opwekt en waardoor iets in gang wordt gezet). Waar moeten we rekening mee houden wat betreft materiaalgebruik en elektra? Denk je dat dit idee haalbaar is? Waar moeten we nog meer rekening mee houden volgens jou?
Alvast bedankt voor het meedenken en we horen het graag van je.
Groetjes,
Niek, Thijs en Thomas -
Hey @FLL_Linus
Ik vind dat jullie al super goede ideeën bedacht hebben. Met de hand stroom opwekken is niet altijd even efficient dus super krachtige elektronica zal het niet zijn. Misschien is het leuk om met elektronica metingen te doen op de speeltoestellen in een speeltuin. Je kunt G-krachten meten op een schommel, of hoe snel die gaat. Of hoe snel een rad draait. Misschien een soort wedstrijd, wie kan het hardste fietsen op stil-staande fietsen in een speeltuin.
Zo zijn er denk ik veel leuke ideeën voor in een speeltuin. Kwa materiaal gebruik zou ik er op letten dat het veilig is. Dat is heel belangrijk in een speeltuin. Daarnaast moet het ook wel tegen een stootje kunnen, er moeten voetballen tegenaan geschopt kunnen worden en spelende, stampende en rennende kinderen overheen kunnen gaan. Ik denk als je dit allemaal meeneemt je prima leuk en haalbaar idee kan maken!
Groetjes,
Jip