Het digitaliseren van geheugen
-
Hey @Koen_p
Je vragen kun je hier op het forum plaatsen en dan beantwoord ik ze hier. Ik heb in mijn studie meerdere vakken gevolgd over AI dus ik gok dat ik jullie wel verder kan helpen. Als de vragen mij te moeilijk zijn kan ik altijd kijken of ik een professor kan inschakelen om mee te helpen.
Is dat in orde? Ik ben benieuwd naar jullie vragen!
Groetjes,
Jip -
Hoi Jip,
Ik heb niet echt concrete vragen meer over mijn onderwerp, aangezien ik mijn literatuurgedeelte heb afgerond.Het is nu de bedoeling dat ik een praktisch onderzoek doe. Mijn PWS begeleider vertelde mij dat, aangezien ik niet echt een geheugen kan digitaliseren ;), ik misschien een filmpje kan maken over een AI gerelateerd ontwerp dat met de mens te maken heeft, of dat ik misschien een interview kan doen met iemand die hier veel vanaf weet. Ik vroeg me af of ik zoiets op de TU kan doen, aangezien ik bijvoorbeeld zag dat jullie een handprothese gemaakt hadden.Groeten,
Koen -
Hey @Koen_p
Hahaha, ik geloof dat we net langs elkaar heen hebben gepraat. Met vragen in mijn bovenstaande bericht bedoelde ik de vragen die je voor je interview zou willen stellen. Dus je zou prima een interview kunnen doen met mij hier op het forum als je hier je vragen voor de interview stelt. Klinkt dat in orde of wil je dat graag over de mail of in persoon doen? Dat zijn ook mogelijkheden.
De reden dat ik eerst ook voorstel om op het forum je vragen voor het interview te plaatsen is omdat ik dan kan kijken of ik als master student de vragen kan beantwoorden of dat ik wat meer expertise bij mijn collegas op de TU Delft moet vragen.
Groetjes,
Jip -
Hoi Jip,
Ik heb literatuurstudie gedaan naar het digitaliseren van het geheugen. Voor een interview, of een kijkje in jullie onderzoek naar AI, zou ik graag langskomen om meer te weten over dit onderwerp. Nu weet ik natuurlijk vrij weinig over wat er op de TU Delft gedaan wordt met betrekking tot het digitaliseren van geheugen, dus het is voor mij lastig in te schatten welke vragen ik moet stellen omdat ik nu nog niet weet welke onderzoeken er aansluiten bij dit onderwerp. Als jij bekend bent met onderzoeken die enige raakvlakken hebben met dit onderwerp, dan zou ik dat graag horen.
Aankomende woensdag loop ik een dag mee bij de opleiding nanobiology dus ik vroeg me af of ik dan misschien langs kan komen om mijn vraag toe te lichten. Als dit niet uitkomt ben ik natuurlijk bereid om op een andere dag af te spreken.Ik kijk uit naar je reactie,
Koen -
Dit bericht is verwijderd! -
Hey @Koen_p
Wat voor onderzoeken onze onderzoeksgroepen doen aan de TU Delft kun je op deze pagina vinden. Stel op je meeloop middag ook gerust vragen over aan je nanobiologie studenten! Ook al denk ik dat het meer in het vakgebied van Informatica ligt kunnen zij je misschien ook verder helpen.
Om wat beter aan te sluiten op jouw speciefieke onderwerp van geheugen digitaliseren kun je denk het beste kijken naar deze onderzoeksgroep. Die doen niet per se onderzoek naar het digitaliseren van het geheugen maar wel veel onderzoek naar de samenwerking tussen robots en mensen.
Groetjes,
Jip -
Hoi Jip,
Ik zou graag meer te weten willen komen over de onderzoeksgroep DAIRE en dan in het bijzonder AiTech, omdat ik denk dat deze precies aansluiten bij mijn onderwerp. Verder vond ik bij de Interactive Intelligence Group deze link: https://www.4tu.nl/ht/en/. De laatste updates hiervan waren januari dit jaar, dus als daar nog aan gewerkt wordt, zou ik er graag een aantal vragen over stellen aan een student/professor.Groetjes,
Koen -
Hey @Koen_p
Dat klinkt goed! Als je laat weten wat voor vragen je wil stellen dan zoek ik contact op met een expert of beantwoord ik de vragen zelf gewoon hier op het forum.
Groetjes,
Jip -
Hoi Jip,
Ik zou graag de volgende vragen stellen:- Is er iemand die zich bezighoud met het digitaliseren van geheugen
- Zijn er voorbeelden waarin AI toegepast wordt bij onderzoeken van de Interactive Intelligence Group
- Hoe een AI en de mens met elkaar communiceren
- Of jullie gebruik maken van inzichten van het Brain-Computer-Interfaces
Het liefst zou ik in een gesprek met iemand van de Interactive Intelligence Group mijn vragen stellen. Niet alleen voor mijn werkstuk maar ook voor mijn persoonlijke beeldvorming zou ik graag met iemand in contact komen de me meer inzicht kan geven waar de vakgroep zich mee bezig houdt.
Groetjes,
Koen -
Hey @Koen_p
Ik ga kijken of ik contact kan opnemen met een professor uit die onderzoeksgroep voor je.
Groetjes,
Jip -
Ha @Koen_p
Sorry dat het zo lang duurt, ik probeer mijn best en ben nog op zoek naar de correcte professor die ook tijd voor jullie heeft.
Groetjes,
Jip