Zelfrijdende Auto met Arduino probleem
-
Hallo studenten,
Voor ons PWS maken wij een auto die door middel van Arduino zelf rijdt. Dit doen wij met proximity sensors. De code hebben wij al. Deze stopt de motor ook als wij op de geprogrammeerde afstand zijn. Wij hebben echter een probleem waar wij zelf niet uitkomen en onze begeleider ook niet mee kan helpen. Omdat de Arduino Uno niet genoeg stroom levert starten de motoren niet zonder zetje. Wij besloten daarom een transistor voor ons breadboard aan te schaffen. Deze transistor zou de stroom van 40 mA naar 200 mA verhogen. Dit hadden wij nodig voor onze motor (5V, 200 mA). Maar reageert de motor niet meer op de code en de motor blijft draaien.
Kunnen jullie ons toevallig helpen uit dit probleem te komen? Alvast hartelijk bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Max Kerbert en Daan Bieshaar van het Erasmiaans Gymnasium.
-
Hey @DaanBieshaar
Ik heb nog een vraagje voor jullie, stopt motor totaal niet meer of alleen na een tijdje? Ik denk dat er iets mis moet zijn in jullie stroom kring. Weten jullie zeker dat jullie de transistor correct hebben aangesloten?
Ik heb deze link gevonden die jullie eventueel verder kan helpen.
Groetjes,
Jip -
Dit bericht is verwijderd! -
Jip Rietveld de motor stopt helemaal niet meer. Wij weten niet helemaal zeker of de transistor via het breadboard juist is aangesloten, maar dit is de enige manier hoe de motor uberhaupt draait.
-
Ik denk dan dat het probleem vooral ligt bij die aansluiting. Die zou ik dubbel checken. Als je een foto maakt kan ik eventueel mee kijken.
Groetjes,
Jip