First Tech Challenge
-
Geachte heer/mevrouw,
Voor onze Technasium meesterproef zoeken wij een expertbegeleider, zoals verplicht is. Ons team bestaat uit Jeroen op de Beek, Nino van de Rijzen, Leon van der Waal, David Willemse en Bart Zeppenfeldt. Wij zitten op het Christelijk Lyceum Delft en doen nu 6 VWO Technasium. Wij doen mee aan de First Tech Challenge, een opvolger van de First Lego League. Dit is een competitie waar we met onze eigen ontworpen, gebouwde en geprogrammeerde robot opdrachten moeten uitvoeren op een parcour. Elk jaar is er een thema en dit jaar is dat het bouwen en creëren van je eigen omgeving. Dit jaar bestaat de challenge uit het verplaatsen en opstapelen van blokken om Skyscrapers te bouwen. Het volgende filmpje presenteert de challenge van dit jaar. In de bijlage kunt u een meer gedetailleerde uitleg vinden van de challenge.
Onze ontwerpvraag luidt: Hoe kunnen we een robot bouwen, ontwerpen en programmeren die zo goed mogelijk presteert gedurende de challenge?
Op dit moment hebben we al de basis onderdelen voor de robot en binnenkort bestellen we de overige onderdelen waardoor we de opdracht beter uit kunnen voeren.
Voor deze challenge zijn we dus nog op zoek naar een expert die ons kan adviseren over onder andere het bouwen/ontwerpen/programmeren van de robot. De gebruikte programmeertaal is Java.
Ons team heeft een website voor updates en informatie over ons: http://therollingskystones.nl/
Meer informatie over de First Tech Challenge: https://ftcnetherlands.eu/.We kijken uit naar een vervolggesprek om de mogelijkheden te bespreken.
Met vriendelijke groet,
Jeroen op de Beek, Nino van de Rijzen, Leon van der Waal, David Willemse en Bart Zeppenfeldt. -
Hey Jeroen, Nino, Leon, David en Bart,
De First Tech challenge klinkt als een leuke uitdaging! Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Jip, 5de jaars student aan de TU Delft en ik ben net begonnen aan mijn master Data Science and Technology.
Ik heb in mijn studie veel gewerkt met Java dus ik hoop jullie daarmee goed bij te staan. Als het allemaal iets te fysiek kan onze werktuigbouwkunde expert @Midas-Becker altijd bijstappen om daar te helpen.
Hebben jullie al enig programmeer ervaring?
Groetjes,
Jip -
Hey Jip,
Leuk om te horen dat je ons wil helpen met ons project voor de First Tech Challenge. Wij hebben allemaal wel enige ervaring met programmeren alleen niet in Java. Dat is dus nog nieuw voor ons. Wij zullen gedurende het project ook wel met vragen komen over het mechanische deel. Fijn dat dan @Midas-Becker ons eventueel kan helpen.
We hebben ook een gezamenlijk github account waar we onze programma's uploaden. Heeft u ook een github account? Dan kunnen we u namelijk toevoegen.
Is het mogelijk om een keer af te spreken zodat we eventuele problemen van de robot kunnen bekijken, en we ons goed kunnen voorbereiden op de eerste wedstrijd op 1 dec? We horen het graag.Groetjes,
Bart, David, Jeroen, Nino en Leon -
Hey @Bartzep
Okay wat programmeer ervaring klinkt goed! En gelijk al een github aangemaakt... Klasse bezig mannen. Ik heb je in een DM mijn github username gegeven dus voeg me vooral toe. In welke taal hebben jullie wel al ervaring? Ook vraag ik me af of jullie al ervaring hebben met Github?
Leuk om een keer af te spreken om kennis te maken. Kunnen jullie maandag 14-10?
Groetjes,
Jip -
Beste Jip,
Excuses voor de late reactie. Wij hebben zelf nog geen ervaring met GitHub. Enkele van ons hebben ervaring met de programmeertalen: Python, HTML, C++, JavaScript en PHP. Zelf hebben we al wat geprogrammeerd met de FTC block-omgeving.
Is het mogelijk om volgende week een afspraak te maken? Voor ons zou deze of volgende week vrijdag rond 10:30 en volgende week woensdag na 14:30 goed uitkomen. Natuurlijk zijn andere momenten in de week eventueel ook mogelijk.Met vriendelijke groet,
Hey @Bartzep
Oh kijk eens aan, met zo'n programmeer achtergrond moet Java ook helemaal goed komen. Ik ben bang dat ik op woensdag een tentamen heb, dus vrijdag komt mij beter uit. Zullen we dus vrijdag 8 november om 10:30 afspreken? Als jullie een mailtje sturen met jullie telefoonnummer naar info@scholierenlab.nl dan kunnen we via whatsapp de afspraak even kortsluiten.
Groetjes,
Jip -
Dag Jip,
Ik heb een mail verstuurd naar het email adres dat je had gestuurd. Daarin staat mijn telefoonnummer en de mogelijkheden voor de afspraak.Met vriendelijke groet,
Hey @Bartzep
Sorry voor mijn late reactie! Ik heb via whatsapp met jullie contact opgenomen voor het concreet maken van onze afspraak.
Groetjes,
Jip -
Beste Jip,
Onze meesterproef is afgerond, en we hebben door alle maatregelen uiteindelijk een filmpje gemaakt van onze eindpresentatie. Onze docent wilde dit filmpje opsturen, maar had niet het juiste e-mailadres. Naar welk e-mailadres kunnen we dit sturen?
Groeten, Jeroen Op de Beek
-
Hey @jeroenodb
Ik heb je het juiste e-mail adres via persoonlijke chat hier op de site gestuurd.
Groetjes,
Jip