Een app om de communicatie voor mensen met autisme te verbeteren
-
Probleemstelling:
Met welk product kunnen we de communicatie tussen studenten met autisme en de mensen in hun omgeving verbeteren?Plan:
Een app ontwikkelen voor mensen zonder autisme, waarin ze een situatie met een virtueel persoon met autisme tussen de 18-25 jaar kunnen naspelen. Het doel van deze app is de communicatie tussen mensen met en zonder autisme te verbeteren. Hierbij overwegen we om een Augmented Reality app te maken.Deelvragen:
- Wat zijn de verschillen in communicatie tussen studenten met autisme en anderen?
- Wat is de huidige ondersteuning voor mensen met autisme?
- Welke vooroordelen zijn er over mensen met autisme?
- Wat zijn de voordelen en nadelen van Augmented Reality?
- Welke functionaliteiten hebben we nodig in de app?
-
Ha Samuel, Micha en Maaike,
Wat hebben jullie een interessant onderwerp gekozen zeg. Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Jip, 5de jaars student aan de TU Delft en ik ben net begonnen aan mijn master Data Science and Technology.
Ik heb in mijn studie veel vakken gehad over het maken en realiseren van software projecten. Een heel project aanpakken kan snel heel groot worden maar daarom vind ik deze meesterproef ook zo cool. Er komt echt veel kijken bij een project als dit.
Ik vroeg me af waar de focus voor jullie zal liggen bij de meesterproef. Is het meer de sociale kant? Wil je de focus zegmaar meer richting de communicatie en op theoretisch- en concept niveau uitwerken hoe een app daarbij kan helpen? Of willen jullie meer de praktijk kant op en echt proberen de app te realiseren.
Ik ben benieuwd!
Groetjes,
Jip -
Hi Jip,
Wat fijn dat je onze expert wilt zijn. Om een goede app te bouwen willen we ons verdiepen in de sociale kant, voor deze informatie hebben we al connecties bij zowel onze opdrachtgever en een student psychologie. Bij het praktische deel zouden we graag je ondersteuning gebruiken, dit wordt ons uiteindelijk product. Ik, Samuel, heb al eerder apps geprogrammeerd. Ik was van plan om de AR in Unity te maken, aangezien ik hier vaker mee heb gewerkt en dit ook gebruikt is om Pokemon GO te maken. Als je hierover anders over denkt, hoor ik het graag.
Met vriendelijke groeten,
Maaike, Micha en Samuel -
Dit bericht is verwijderd! -
Hey @DaVinci6VWO
Jeetje mina zeg. Hebben jullie weleens vaker gewerkt met AR? Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar als ik mijn opdrachten vanuit VR mag geloven is dat zeker niet altijd even gemakkelijk. Ik weet dat er extra tijd is weggezet voor een meesterproef maar ik zou aanraden om te proberen realistisch te blijven in wat jullie kunnen realiseren.
Een duidelijk overzicht inclusief: huisstijl, waar knoppen moeten komen en wat voor functionaliteiten een app bevat kan namelijk al even of meer meer waardevol zijn dan een prototype.
Kijk maar wat jullie daarvan vinden, het klinkt in ieder geval alsof jullie goed onderweg zijn! Is het leuk om een keer in persoon af te spreken?
Groetjes,
Jip -
Beste Jip Rietveld,
excuus voor het late antwoord. We zien je bericht nu pas. We zijn al bezig met het bouwen van een Ar en we hebben al een prototype. We zouden graag een afspraak met je willen maken om het prototype te laten zien en feedback te krijgen. Onze lessen zijn van 12:25 tot 14:05 op maandag en 10:20 - 12:00 op de dinsdag. Volgende week gaan wij naar de opdrachtgever we weten alleen nog niet wanneer op die dag zijn we dus niet beschikbaar. Graag zouden we ook de plaats weten waar we gaan afspreken (in Delft/Leiden).
Groetjes,
Samuel, Maaike en Micha -
Hey @Davinci6VW0
Leuk om een keer in Delft hier op het Science Centre af te spreken. Volgende week dinsdag middag, komt dat uit?
Groetjes,
Jip -
Hey Jip Rietveld,
Is het mogelijk om het gesprek te houden via videocall (whatsapp, google hangouts, etc.). Dit bespaart ons de reistijd naar Delft. Dat zou ons beter uitkomen ivm de aankomende se-week.
We kunnen komende maandag of dinsdag gedurende onze lesuren. Als het niet mogelijk is op een van deze tijdstippen zouden we dat graag willen weten en een tijd regelen waarop jij ook beschikbaar bent om te kunnen bellen.Mvg Maaike, Samuel en Micha.
-
Hey @Davinci6VW0
Zouden jullie mij een 06 nummer kunnen toesturen via persoonlijke chat? Dat is wat makkelijker met een afspraak als dit kort sluiten.
Groetjes,
Jip