Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

PWS Supergeleiding/meissner-effect

Magnetisme & supergeleiding
    2
    3
    1408
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • K
      Kendrick
      voor het laatst aangepast door

Hallo,

Ik doe mijn PWS over supergeleiding en het meissner-effect. Ik vroeg me af of ik het praktische deel op de TU Delft kan doen en wat voor onderzoeksvraag ik hierbij kan stellen.

Met vriendelijke groeten,
      Kendrick

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • Coco_PC
        Coco_P

Hoi Kendrick,

Op de TU Delft hebben wij inderdaad een model van een treintje dat zweeft door supergeleiding. Hier zijn allerlei dingen van de meten, bijvoorbeeld hoelang deze blijft zweven. Er komen een aantal PWS-middagen waarvoor je je in zou kunnen schrijven, dan kan je zelf aan de slag met een treintje dat zweeft door supergeleiding.

Een onderzoeksvraag kun je bedenken door vooral na te gaan wat je interessant vindt aan het meissner-effect. Vind je de toepassing interessant (gaat het in de maatschappij werken) of vind je juist de theorie heel interessant (hoe het precies werkt).

groetjes Coco

Moderator
        Student Technische Natuurkunde

• K
          Kendrick

Hallo Coco,

Dankuwel voor de reactie! Ik ga mij inschrijven voor deze middagen aangezien dit me erg interessant lijkt. Verder vind ik de toepassingen van het effect interessant. Op welke gebieden is dit effect toe te passen bijvoorbeeld. Ik ga deze week mijn best doen om te kijken of ik een vraag kan bedenken. Bedankt voor de tips!

(sorry voor de late reactie, er was geen email melding)

Met vriendelijke groeten,
          Kendrick

• First post
            Last post
          Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors