Waterbouwkunde - Slipway
-
Geachte heer/mevrouw,
Wij zijn vier leerlingen van het Technasium op het Groene Hart Lyceum in Alphen aan den Rijn. Wij zitten dit jaar in ons examenjaar en zijn onze meesterproef gestart. Bij de meesterproef hoort ook het zoeken van een geschikte expert. Onze opdrachtgever is watersportcentrum 't Garijp in Friesland en onze contactpersoon is Vincent de Heer.
De opdracht luidt als volgt:
Op dit moment heeft ‘t Garijp een houten slipway waar de bootjes op gehesen moeten worden. Meneer V. de Heer vindt dit te oud worden en zoekt vernieuwing. Hij is op zoek naar een innovatieve oplossing. Hij heeft ons verteld dat wij het beste de nieuwe slipway van kunststof kunnen maken. De slipway is nu van hout en beschadigt de boten een beetje, maar hij wil in de toekomst een slipway die zo goed als geen schade aanricht. Dan kan V. de Heer langer met de bootjes en de slipway doen.
Naast de Slipway ligt een steiger (een slipway is een stukje waar de boten op het vasteland worden getrokken en een steiger is waar boten voor anker liggen) deze is al best oud en in de toekomst wil hij al zijn boten elektrisch maken dus heeft hij een plan nodig waardoor hij een goede oplossing heeft voor waar de boten komen te liggen, hoe de boten komen te liggen en op wat voor manier er oplaadpunten worden bevestigd.
Doordat er allemaal nieuwe innovaties komen gaat het ook veel elektriciteit kosten dus gaan we kijken of hij zelfvoorzienend kan zijn. Ook kijken we naar hoe ze daar meer geld kunnen besparen.
Wij zijn op zoek naar een expert op het gebied:
hydraulic engineering (waterbouwkunde) waaronder rivers, ports, waterways and dredging
engineeringGraag horen wij zo spoedig mogelijk van u of u een geschikte expert beschikbaar heeft die ons en onze docenten meer op weg zou willen helpen.
Met vriendelijke groet,
Remy Spaan
Koen den Elzen
Tim van der Molen
Kick Nagel -
Beste Remy, Koen, Tim en Kick,
Wat een interessant onderwerp hebben jullie gekozen zeg. Bouwen voor de toekomst is zeker van belang bij jullie onderwerp. Mijn naam is Stijn, 4e-jaars Civiele Techniek bachelorstudent.
Mijn vraag aan jullie was of jullie je naast het ontwerpen van de slipway van kunststof (composiet?) vooral gaan focussen op het zelfvoorzienend dus energieneutraal maken van de haven zelf of de logistieke kant ervan qua elektriciteit en locaties van de oplaadpunten? Ik denk dat ik jullie je daarmee kan helpen, aangezien ik een minor in elektrische duurzame energiesystemen heb gedaan.
Ik heb zelf het vak waterbouwkunde gehad, dus dat komt ook goed uit!Ik hoor het wel jongens!
Groetjes,
Stijn -
Beste Stijn,
Bedankt voor je snelle reactie! Wij hebben een aantal punten die wij willen delen, zowel wij als de school willen graag dat wij een keer een afspraak maken. Voor ons komt het beste uit om volgende week woensdag om 14:00 uur af te spreken. Wij zijn dan bereid om naar Delft te komen zodat jij niet naar Alphen a/d Rijn hoeft te komen. Wij kunnen ook de weken erna, wat het beste uitkomt voor jou.
Komt dit goed uit? Zo niet, dan hoor ik graag andere tijdstippen.
Met vriendelijke groet,
Remy Spaan
Re
-
Goed dat jullie direct een voorstel voor een afspraak hebben gemaakt!
Volgende week woensdag kan ik helaas niet, maar de woensdag erna (16 oktober) om 14:00 wel! Lukt dat voor jullie? -
Hoi Stijn,
volgende week woensdag om 14:00 is prima! We ontvangen graag informatie over de locatie waar we afspreken en of we eventueel iets moeten meenemen. We zorgen zelf dat we alles hebben wat we nodig denken te hebben.
met vriendelijke groet,
Remy Spaan
-
Hoi @Remy
Ik heb jullie de locatie via de mail gestuurd.
Neem vooral mee wat je tot nu toe hebt! Dat maakt het sparren wat makkelijker.Met vriendelijke groet,
Stijn Smits