Tsunami
-
Geachte heer/ mevrouw,
Ons pws gaat over tsunamis. Hierbij hebben we de volgende vragen opgesteld:
Hoofdvraag: Welke factoren hebben invloed op de hoogte en sterkte van een tsunami?
Deelvragen:-
Is er een verband tussen de hoogte en de kracht van een tsunami?
-
Aan welke eisen moet een beving onderwater voldoen om een tsunami te creëren?
-
Is er een verband tussen de afgelegde weg van een golf en de hoogte?
-
Heeft de hoek van de kust invloed op de hoogte van de tsunami?
-
Hoe beïnvloeden de milieuveranderingen de hoogte en de kracht van een tsunami?*
We vroegen ons af of we hierbij gebruik mogen maken van de opstelling die jullie hebben?
Met vriendelijke groet en alvast bedankt,
Lynn en Lizzie
-
-
@Lynn
Hoi Lynn en Lizzie!Jullie hoofd- en deelvragen zien er prima uit.
De opstelling die door jullie wordt genoemd is niet makkelijk bereikbaar voor het PWS team vanwege vele experimenten die worden uitgevoerd door PHD-studenten of professoren.
Daarom zou ik graag willen weten hoe jullie precies resultaten voor de deelvragen willen verkrijgen, en wellicht is het een idee om al een schets te maken van een potentiële opstelling die jullie in gedachten hebben.Groetjes,
Stijn -
Beste Stijn,
Excuses voor de late reactie! We moesten met onze docent overleggen over de opstelling. In de bijlage staan 2 ontwerpen voor de opstelling. Hopelijk is alles duidelijk.
Met vriendelijke groet,
Lynn en Lizzie
Bijlage -
@Lynn
Hoi Lynn en Lizzie,Goed om te zien dat jullie met de docent hebben overlegd voor extra feedback.
Ik zal aankomende week langsgaan bij het waterlab op de faculteit van Civiele Techniek om het idee door te spreken. In het beste geval kan jullie ontwerp gekoppeld worden aan een bestaande waterbak, en met kleine aanpassingen al gerealiseerd worden. Jullie horen vóór het einde van de week meer van mij!Groeten Stijn
-
-
Hoi Stijn,
Super dat je het voor ons probeert te regelen. Wij hadden nog een vraagje. Zijn er eventueel nog boeken of onderzoeken die wij kunnen en mogen gebruiken voor ons literatuuronderzoek?
Groetjes,
Lynn en Lizzie -
-
-
Helaas is er momenteel door lopende onderzoeken geen samenwerking mogelijk.
Hopelijk kun je in overleg met je docent zelf een proefopstelling ontwerpen.Groetjes Stijn
-
Dat is jammer, maar bedankt voor het proberen. Met de proefopstelling komt het wel goed.
Groetjes,
Lynn en Lizzie