Met piëzo-kristallen energie opwekken
-
@tessabs
Beste Anne en Tessa,Erg cool idee, maar ik weet zelf niet per se iemand die expert is op het gebied van piëzokristallen. Wat jullie misschien eerst moet doen, voordat jullie al alle materialen bestellen etc., is even op zoek gaan of er al ooit eerder iemand een dergelijke mat gemaakt heeft of er in ieder geval onderzoek naar heeft gedaan. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld niet alleen google maar ook google scholar (en wees niet bang om ook in het Engels te zoeken). Dan krijgen jullie inzicht over de haalbaarheid van het project en de benodigdheden voor het eventueel maken van deze mat.
Mocht er niks te vinden zijn (wat best zou kunnen) dan hoor ik het wel van jullie en dan gaan we even verder na denken.Groetjes,
Thom
-
Hoi Thom,
Een tijd geleden. Wij hebben in de tussentijd veel onderzoek gedaan naar het piëzo-effect met betrekking tot onze mat. Nog even ter duidelijkheid: wij willen met onze mat een lamp laten branden en de overige energie opslaan voor volgend gebruik.
Ons onderzoek heeft geleid tot een mooi idee van een prototype met de materialen.
We zouden graag dit prototype bij jullie willen maken als dit mogelijk is.
Misschien is het handig om jouw e-mailadres te hebben. Dan gaat het allemaal wat
sneller. We horen graag of TU Delft nog steeds bereid is om ons hiermee te helpen.Groetjes Tessa en Anne
-
Hoi Thom,
Een tijd geleden. Wij hebben in de tussentijd veel onderzoek gedaan naar het piëzo-effect met betrekking tot onze mat. Nog even ter duidelijkheid: wij willen met onze mat een lamp laten branden en de overige energie opslaan voor volgend gebruik.
Ons onderzoek heeft geleid tot een mooi idee van een prototype met de materialen.
We zouden graag dit prototype bij jullie willen maken als dit mogelijk is.
Misschien is het handig om jouw e-mailadres te hebben. Dan gaat het allemaal wat
sneller. We horen graag of TU Delft nog steeds bereid is om ons hiermee te helpen.Groetjes Tessa en Anne
-
@tessabs
Beste Anne en Tessa,Goed om te horen dat jullie de afgelopen 5 maanden verder zijn gekomen. Hebben jullie, zoals ik in mijn vorige bericht aangaf, nog gekeken naar artikels oid. over een dergelijke mat? En weten jullie welke spullen jullie ervoor nodig hebben en zo ja waar je deze kan bestellen? Of gaan jullie ervan uit dat wij het materiaal leveren?
Ik kan jullie helpen met het maken van deze mat, alleen wil ik daarbij wederom aangeven dat ik niet een expert ben op dit gebied (heb namelijk nog nooit zo een mat gemaakt..!).
Wat betreft mijn e-mailadres, die geef ik liever pas als we een datum hebben geprikt om af te spreken, ik werk liever via het forum, dit is overzichtelijker voor mij.
Ik hoor graag in meer detail hoe jullie dit allemaal precies willen aanpakken.Groetjes,
Thom
-
[0_1510248645598_voorlopig PWS.docx](Uploaden van 100%) Hoi Thom,
Wij hebben veel onderzoek gedaan en een dergelijke mat bestaat nog niet. Er zijn wel
meerdere toepassingen op het piëzo-effect. Wij hebben in de bijlage ons voorlopig PWS toegevoegd. Om een indruk te krijgen van ons onderzoek zou u dit kunnen lezen. Het gaat ons vooral om de bijlage 'prototype'. Hierin staat een globale schets van hoe onze mat eruit moet komen te zien en met de verschillende benodigdheden. Wij hebben verschillende materialen nodig om deze mat te maken. Onder andere de piezo-elementen. Nu weten wij niet of deze TU Delft over deze piezo-elementen beschikt, zo ja, zouden wij graag een aantal willen gebruiken. Als dit niet mogelijk is, zit er niks anders op dan zelf aanschaffen. Voor de materialen zoals koper, pvc, en aluminium geldt hetzelfde. Het zou fijn zijn als jullie deze materialen kunnen leveren, maar zo niet, zullen wij het toch zelf aan moeten schaffen. Ik weet niet wat u weet over het verkrijgen van materialen, wij horen hier graag over.Nu moeten wij de mat wel voor 1 december hebben gemaakt. Er zit dus wel een tijdsdruk achter. Wij zouden graag willen weten of het mogelijk is om binnen een week (of 1,5 week) op bezoek te komen en deze mat te kunnen maken. Wij horen graag over de verschillende mogelijkheden.
Groetjes,
Tessa en Anne[0_1510248640905_voorlopig PWS.docx](Uploaden van 100%) -
Beste @tessabs,
Ik ben bang dat jullie de materialen zelf moeten aanschaffen..! Deze week kan ik waarschijnlijk niet, de week erop wellicht wel.
Ik kan trouwens jullie bijlage niet openen, dus ik kan ook geen beeld krijgen van jullie prototype. Misschien dat jullie het naar mij kunnen mailen? Ik zal mn mail via de chat sturen.Groetjes,
Thom
-
@tessabs hoi, wij zijn bezig met een soortgelijk pws aan het pws wat jullie gemaakt hebben. Zouden jullie misschien je pws met ons kunnen delen of vertellen hoe jullie het aangepakt hebben?
-
Hallo @Sarascholten,
@tessabs is al bijna een jaar niet meer online geweest. Ik ga er ook vanuit dat ze niet zullen reageren! Tevens is het ook niet helemaal de bedoeling om volledige PWSen uit te delen op dit forum.
Wel help ik je graag met andere knelpunten van je PWS.Groetjes,
Thom
-
Hallo Thom Woudstra,
Ik heb de discussie op dit forum gelezen en ben benieuwd of jij nog steeds actief bent hier en op de TU en of je weet wat de laatste ontwikkelingen zijn op dit gebied. Ik hoor graag van je.
Groetjes,
Gert-Jan
-
Beste Gert Jan,
Thom heeft zijn functie aan mij overgedragen! Heb je een concretere vraag over het piezo-elektrisch effect? Dan help ik je graag verder!
Groetjes Coco