Gezocht: Tesla Coil
-
mailtje sturen via https://pwstudelft.nl/contact/ werkt niet dus dan maar zo,
Beste Meneer/Mevrouw,
Wij, Max Gobes en Tjerk Bleeker, zijn twee leerlingen van het Openbaar Lyceum in Zeist. Van ons school moest ons profielwerkstuk over duurzaamheid gaan. Ons profielwerkstuk gaat dus over het opvangen van bliksem en die opgevangen stroom gebruiken. Wij willen hierna gaan kijken hoe wij die energie van bliksem opvangen en gebruiken en welke daarvan het duurzaamste en efficiëntste is.
Voor ons praktijkonderzoek willen wij graag bliksem nabootsen met behulp van een tesla coil.
Wij vroegen ons af of het mogelijk is dat u een tesla coil tot u beschikking heeft en of wij dan ook ongeveer 10 uur (onder uw toezicht) verschillende practica en testjes mogen uitvoeren. Als jullie verder nog vragen hebben mail ons dan op dit e-mailadres terug. Wij zitten op een tijdschema dus horen graag snel van jullie terug, details kunnen later besproken worden.Max Gobes:
6 VWO
06 47164653
maxgobes@gmail.comTjerk Bleeker:
5 Havo
06 40991576
tjerkbleeker@gmail.comSchool:
Openbaar Lyceum Zeist
Blikkenburgerlaan 2
3703 CV ZeistBegeleider:
Vincent Van Dijk
v.vandijk@osgs.nl -
Ha jongens,
Een erg cool onderwerp! Ik moet even kijken of er ergens een Tesla coil is die voor jullie bruikbaar is. Ik ga voor jullie op onderzoek uit... Ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes,
Thom
-
Ha jongens,
Even een update, ik heb nog geen Tesla coil gevonden. En ik wil hier even aangeven dat ik de komende 4 weken op vakantie ben..! Dus na mijn vakantie ga ik weer door met mijn zoektocht.
Groetjes,
Thom
-
Ha jongens,
De vakantie zit er bijna weer op en de zoektocht kan doorgaan. Ikzelf zal de zoektocht niet doorzetten, want ik ben mijn taken op dit moment aan het overgeven aan mijn opvolger Coco Polderman. Ik zorg ervoor dat zij hier achteraan gaat!
Groetjes,
Thom
-
Hoi jongens,
Ik heb een aantal mails gestuurd om rond te vragen of ik deze ergens kan vinden en kan gebruiken op de faculteit van Natuurkunde. Ik houd jullie op de hoogte als ik iets hoor!
Groetjes,
Coco -
Beste jongens,
Ik heb nog steeds niks gehoord en ben bang dat jullie iets anders moeten bedenken of een Tesla Coil op een andere manier moeten proberen te verkrijgen. Jammer! Ik zal het alsnog laten weten als jullie er een op de TU kunnen gebruiken, maar vrees voor nu van niet.
Groetjes Coco