Technische hulp muziek knop
-
Technasium project
Wie is je opdrachtgever
Onze opdrachtgevende organisatie is Schoterhof, een verzorgingstehuis in Haarlem. Marc Voorwalt is de opdrachtgever.opdracht
Ons idee is om door middel van een spel/voorwerp de interactie tussen kinderen en ouderen met een dementie te vergroten.Wat is je hoofdvraag?
Hoe vergroten we de interactie tussen kinderen en ouderen met een dementie door middel van een spel?Wat zijn je deelvragen
- In hoeverre beïnvloed sport en spel de vitaliteit van ouderen met dementie?
- in hoeverre beïnvloed sport en spel de ontwikkeling van kinderen?
- Waar liggen de interesses van de ouderen met alzheimer op het gebied van lichamelijke/geestelijke activeiten?
- Waar liggen de interesses van kinderen op het gebied van lichamelijke/geestelijke activiteiten?
Wat is je plan? Wat heb je al?
Momenteel is ons idee een soort dobbelsteen met allerlei verschillende dingen op de zijkanten, denk hierbij aan een gat met allerlei verschillende soorten stoffen erin/memorie/ganzenbord/een knop met geluidWelke expertise heb je nodig?
Electronica of tactiliteit
Hulp nodig bij het bouwen van een soort muziek knop willen maken die je kan indrukken. -
Hoi Jip,
Zoals je hier boven kunt lezen willen wij dus een spel maken, die de interactie tussen ouderen met een dementie en kinderen, in de vorm van een dobbelsteen. Op een van deze vlakken willen wij een knop maken die je kan indrukken en er vervolgens verschillende liedjes uit kunnen komen. Wij hebben hier geen verstand van, zou jij ons kunnen helpen via skype of heb je tips of sites etc? Anders lijkt het ons handig om volgende week even naar TU te komen.
Groeten,
Noa, stijn en tosca -
Hey @noa
Voordat ik jullie wil uitnodigen voor een inhoudelijk gesprek op de TU wil ik graag dat jullie nadenken over het gehele product.
Waarvan gaan jullie de dobbelsteen bijvoorbeeld maken? Wat gebeurt er als de dobbelsteen op de tegenovergestelde van de muziek kant land? Speelt die dan eindeloos muziek? Wil je niet gewoon altijd muziek in de achtergrond en de dobbelsteen volledig los van electronica hebben.
De reden waarom ik er kritisch over ben is omdat ik het lastig vind te implementeren. Niet alleen moet de chip of computer die dan in de dobbelsteen zit tegen een stootje kunnen, ook moet er ruimte zijn voor deze chip, er moeten gaten komen voor speakers, of er moet een volledig wireless systeem zijn.
Zijn dit vragen waar jullie al over na hebben gedacht? Laat het vooral horen, gaan we samen kijken naar de beste oplossing.
Groetjes,
Jip