Profielwerkstuk Brandstofcel
-
@Jeen
Hallo Jeen,De dagen die nu gepland staan zijn de enige mogelijkheden om een proef te doen met de brandstofcel. Tijdens deze middag kun je twee proeven doen waarbij je de efficiëntie van de elektrolysecel en de brandstofcel kunt bepalen. Je zult ongeveer 3 uur bezig zijn met de proeven en het lukt de meeste leerlingen om dan ook gelijk alle berekeningen te maken.
Voor het verwerken van je resultaten zul je niet meer dan een dag nodig hebben, dus als je wil zou je het moeten redden om in die 6 dagen de resultaten te werken in je profielwerkstuk.Met vriendelijke groeten,
Sanne -
Sanne Nielsen
Geachte mevrouw S. Nielsen,Bedankt voor uw reactie.
Is het mogelijk om verschillende brandstofcellen te vergelijken ?
Bijv. een DMFC en een PAFC.DFMC is een lage temperatuur brandstofcel, die methanol gebruikt als brandstof.
PAFC is een hoge temperatuur brandstofcel, die fosforzuur gebruikt als brandstof.We zouden willen kijken welke efficiënter/beter is en wat de de temperatuur voor invloed heeft ?
Door bijvoorbeeld de temperatuur aan te passen, alleen werken deze bij behoorlijke temperaturen DFMC (60-130) PAFC (135-200).Of is het mogelijk te kijken naar een brandstofcel en een omgekeerde brandstofcel, waarbij we kijken of we een circuit kunnen maken waar we meer energie produceren dan de omgekeerde brandstofcel nodig heeft.
Ik hoor graag van u over de mogelijkheden.
Met vriendelijke groet,
Jeen Baak
-
@Jeen
Hallo Jeen,Het spijt me om te moeten zeggen dat het niet meer mogelijk is om 8 december langs te komen, omdat deze middag onderhand vol geboekt is.
Daarnaast was de proef met verschillende brandstofcellen niet gelukt, want de brandstofcel die wij hebben is een PEM fuel cell.Als er nog iets is waarbij we wel kunnen helpen, dan hoor ik het graag.
Groetjes,
Sanne -
Sanne Nielsen
Geachte mevrouw S.Nielsen,Het is jammer te horen dat 8 december vol zit. Is er geen mogelijkheid dat wij als groepje naast deze dagen langs kunnen komen om de proefjes te doen ? Aangezien de Hanze hogeschool in Groningen ons helaas ook niet kan ontvangen.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Jeen Baak
-
Sanne Nielsen
Geachte mevrouw S.Nielsen,Zou u ons de voorbereidingpapieren voor proef 4 en 8 kunnen sturen ?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Jeen baak
-
@Jeen
Hallo Jeen,Ik heb je net een mail gestuurd met betrekking tot de pws middag van 17 januari. Daar staat nog niet proef 8 bij, dus die zal ik zometeen los nasturen.
Groetjes,
Sanne -
Sanne Nielsen
Geachte mevrouw S.Nielsen,Er is iets mis gegaan met het ontvangen van de mail.
Zou u zo vriendelijk kunnen zijn de mail met de voorbereiding nog een keer te sturen?Sorry voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Jeen Baak
-
Dit bericht is verwijderd! -
Sanne Nielsen
Geachte mevrouw S.Nielsen,Ik heb de mail binnen gekregen.
Bedankt, we zullen 17 januari er zijn.Sorry voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Jeen Baak
-
Sanne Nielsen
Geachte mevrouw S.Nielsen,We hebben ze doorgekeken en de voorbereidingspapieren van proef zijn in orde, maar de papieren van proef 8.”Impact van gastoevoer op de karakteristieke curve van de brandstofcel”, die kloppen volgens ons niet. Aangezien erop staat “investigating solar modules are they best connecties in series or in parallel”
En bij de benodigdheden staat geen gastoevoer.Klopt dit ?
Ik hoor graag van u.
Met vriendelijke groet,
Jeen Baak
-
@Jeen
Hallo Jeen,Ja ik zie het nu ook. Ik had verkeerd gekeken en proef 8 van natuurkunde verstuurd in plaats van 8 van scheikunde. Ik heb het goede voorschrift nu naar je verstuurd.
Tot de 17de!