kinderen met incontinentie stimuleren naar het toilet te gaan
-
Hallo,
Wij zijn vier leerlingen uit 6vwo van het Antoniuscollege in Gouda en wij zijn voor onze meesterproef op zoek naar een expert bij onze opdracht.Onze opdrachtgever is het Juliana Kinderziekenhuis in Den Haag. Zij vragen naar een manier om kinderen met incontinentie te stimuleren om naar het toilet te gaan.
Onze hoofdvraag is dus:
Hoe kunnen we kinderen met incontinentie stimuleren naar het toilet te gaan?Onze deelvragen zijn:
- Wat is incontinentie bij kinderen en wat zijn de oorzaken/gevolgen daarvan?
- Zijn er al eerder onderzoeken geweest naar dit onderwerp en wat zijn de uitkomsten daarvan?
- Welke toepassing is er nodig om kinderen te motiveren naar het toilet te gaan?
Tot nu toe hebben we dus al een opdrachtgever en een opdracht. Na de herfstvakantie start het project officieel en de eindpresentatie is begin maart (precieze datum wordt later bekend gemaakt). We zitten momenteel nog in de voorbereidingsfase en zijn bezig met ons Plan van Aanpak.
Wij zijn verder vrij om te bedenken in welke vorm ons eindresultaat zal zijn, al moet het in ieder geval wel een product worden. De expertise die wij nodig hebben is dus een industrieel ontwerper die ons kan helpen met het ontwerp en de verdere uitwerking van ons product.
Wij hopen hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en zien graag een reactie tegemoet,
Met vriendelijke groet,
Sarah Juillard, Emina Iseric, Lotte Vuyk en Tessa Boere -
Hoi hoi,
Ik ben Jip, 4de jaars informatica student en ik ben heel benieuwd naar jullie project. Ook al ben ik geen ster in industrieel ontwerpen zal ik wel goed expertise kunnen bieden bij de informatica of elektrotechniek onderdelen van deze meesterproef, en als ik vast loop kan ik gemakkelijk de rest van de TU Delft benaderen voor jullie.
Hier over het forum ben ik altijd beschikbaar om vragen te beantwoorden, dus stel die vooral. Ook via hier kunnen we een eventueel een afspraak maken.
Laat vooral wat van je horen!
Groetjes,
Jip -
Hoi Jip,
Wat fijn dat je ons wil helpen met onze meesterproef opdracht!
We gaan nu starten met ons vooronderzoek. Zodra wij een vraag of probleem hebben nemen wij conctact met je op via dit forum.Groetjes,
Lotte Emina Sarah en Tessa -
Hey @Antoniusgouda,
Zodra we iets hebben te bespreken is het ook altijd leuk om in ieder geval 1 keertje af te spreken in persoon. Dan zie ik ook duidelijk waar jullie aan denken, dus als het zover is maken we wel een afspraak.
Groetjes,
Jip -
Hoi Jip,
Wij hebben inmiddels ons vooronderzoek (oriëntatie op ons onderwerp) afgerond. Daarnaast hebben we een PvE (Programma van Eisen) opgesteld. Uit de gesprekken die wij hebben gehad met de opdrachtgever kwam naar voren dat de voorkeur gegeven wordt aan het ontwerpen van een app. Echter hebben wij hier niet zoveel ervaring mee en dus zijn we nog op zoek naar wat advies.Wij hebben wel sites gevonden waar wij een app kunnen bouwen, maar deze voldoen totaal niet aan de eisen voor onze app. Heb jij nog tips of ken jij iemand die ons kan helpen met het ontwerpen van een app voor beginners?
gr.
Lotte, Tessa, Sarah en Emina -
Hey @Antoniusgouda
Als jullie een echte app willen maken voor een smart phone kan dat wel lastig worden. Daar komt altijd veel opstart bij kijken en moeten jullie gelijk heel veel over programmeren weten willen jullie of een hele nuttige of een hele mooie app.
Hieronder heb je 2 links die jullie misschien kunnen helpen. De ene is een voorbeeld "Web App". Daarin zie je verschillende functionaliteiten voorkomen en als je op Remix drukt linksboven kun je dit aanpassen. Misschien dat je via deze methode jullie app kan bouwen.
https://studio.code.org/projects/applab/Xb03UxRLDJ8BnVIMEhb3iTL1MG1HErh1Xy5Fl5IyqdA/view
Daarnaast zit er bij deze link een leuke instructie over een "Web App" bouwen van de grond op.
https://studio.code.org/s/applab-intro/stage/1/puzzle/1
Ik zou aanraden om rond te kijken en te spelen met de eerste link voor een half-uurtje, en daarna door de instructies gaan voor de tweede link om iets meer herkenning af te dwingen.
Laat maar horen hoe het gaat!
Groetjes,
Jip -
hoi,
bedankt voor de tips. wij willen echter een native app maken, omdat een webapp niet zou voldoen aan onze eisen. Onze expert van het JKZ heeft als eis gesteld dat wij een werkende app in de appstore plaatsen die patiënten kunnen gebruiken.
Ken jij iemand die voor ons een app kan programmeren? Wij zullen het functioneel ontwerp met een user story, work flow en design maken.Groetjes,
Lotte, Tessa, Sarah en Emina -
Hey @Antoniusgouda
Zelf een app bouwen én alles anders wat daarbij komt kijken zal moeilijk in de uren passen die voor een Meesterproef staan.
Ik ken niet perse iemand die de app voor jullie kan programmeren, eventueel dat ikzelf het zou kunnen doen maar anders gaat dat nog wel wat geld kosten. Over geld gesproken, om een app niet alleen voor android maar ook voor de apple store uit te brengen zit je überhaupt te kijken naar een kost van 100 euro voor een licentie daar. En omdat android en appel zo significant verschillende app bouwers zijn moet je effectief 2 keer je app laten maken.
Kortom, ik zou die eis misschien herzien.
Denk er nog maar over na, als er wel budget of tijd ervoor is kan het natuurlijk eventueel wel.
Groeten,
Jip