Onderwijs voor slechtziende en blinde
-
Beste Scholierenlab,
Op dit moment zijn wij bezig met onze meesterproef voor het Technasium. Hierbij hebben wij een expert nodig, vandaar deze mail.
Wij, Laura van der Hart, Amber van der Helm en Marijn Willemse, zitten op het Christelijk Lyceum Delft in vwo 6. Wij zijn nu een paar weken bezig met onze meesterproef in de bètawereld Lifestyle & Design.
Onze opdracht luidt; in het onderwijs voor slechtziende en blinde is een tekort aan betaalbaar wiskunde materiaal. Denk hierbij aan een product waarmee blinde mensen grafieken kunnen begrijpen en maken. De opdrachtgever voor deze opdracht is Annemiek van Leendert. Zij is begeleider voor wiskundedocenten in het onderwijs voor slechtziende. Ook doet zij onderzoek naar het wiskundeniveau van braille leerlingen.Onze ontwerpvraag is:
Ontwerp lesmateriaal voor blinde en slechtziende leerlingen, waarop grafieken vormgegeven kunnen worden.
Op dit moment zijn we bezig met het schrijven van een projectplan. We beschrijven hierin de stappen die we uitvoeren en wat we willen bereiken. We willen na het afronden van het projectplan door met de uitvoering van het project. In grote lijnen: oriënteren, brainstormen, product maken, product testen.
Wij hopen dat er een expert beschikbaar is die kennis heeft van een ontwerpcyclus. Wij zouden hier denken aan een student van Industrieel Ontwerpen of Werktuigbouwkunde.We hopen op een spoedig antwoord.
Groet,
Laura van der Hart, Amber van der Helm en Marijn WillemseContactpersoon:
Marijn Willemse
Contactpersoon school:
Maaike van der Voort
Christelijk Lyceum Delft, Delft, Molenhuispad -
Hallo @Technasium ,
Ontzettend leuk onderwerp! Ik ben Midas, 23 jaar en werktuigbouwkunde student. Hopelijk lukt het jullie een mooi product ontwikkelen om blinden te helpen. Als jullie vragen hebben dan mogen jullie die altijd aan me stellen via dit forum.
Groet,
Midas -
Hallo Midas,
Super fijn dat je ons wilt helpen! We zijn op dit moment druk bezig met de oriëntatie en brainstormen over een mogelijk ontwerp. Als we vragen hebben laten we het weten. Wil je verder nog updates tussendoor over onze voortgang?
Vanaf volgende week is het toetsweek op school en daarna komt de herfstvakantie, waardoor we even niet met ons project bezig zullen zijn.
Groet,
Amber, Marijn en Laura -
Hee @AmberLauraMarijn ,
Heel veel succes met jullie PWS. Ik hoor het wel als jullie mijn hulp nodig hebben.
Groet,
Midas