PWS vliegtuigvleugels
-
Beste Fabian en Eric-Jan, @stgsejfg
De windtunnel biedt eigenlijk alleen mogelijkheid om lift en drag te bepalen bij verschillende windsnelheden en hoeken tot 20 graden. Deze "proef" wordt dan ook alleen gebruikt als ondersteuning van de lift/drag-theorie.
De meeste onderzoeken die ik zie gaan over het optimaliseren van een vleugel in een bepaalde situatie voor een bepaald vliegtuig. Hierbij wordt het effect van dikte, lengte, materiaal onderzocht in de windtunnel.Deze week ga ik de workshop inplannen dus dan kunnen jullie je deze of volgende week ook meteen inschrijven.
Groetjes,
Juul
-
Beste Juul,
Dank voor je reactie. Wij gaan aan de slag met onze eigen vliegtuigvleugels te ontwerpen en te maken. Wij willen ons graag aanmelden voor de workshop die je gaat geven. Moeten wij ons daarvoor nog via een bepaalde aanmeldingspagina aanmelden, of is bij deze de aanmelding bevestigd?
We horen graag van je!
Eric-Jan en Fabian
-
-
Beste Juul,
Bij het aanmeldformulier kunnen we al een tijd geen datum selecteren, na meerdere malen geprobeerd te hebben. Is er misschien een andere manier om ons aan te melden voor een bepaalde datum?
Met vriendelijke groet,
Eric-Jan en Fabian
-
Beste Eric-Jan en Fabian, @stgsejfg
Hebben jullie ook geprobeerd om je aan te melden voor de PWS middag? Het zou het gewoon moeten doen namelijk...
Groetjes,
Juul
-
Beste Juul,
Het aanmelden is gelukt en we hebben ons aangemeld voor 27 september voor het vragen stellen. We vroegen ons echter af of het misschien mogelijk is om later de proef in de windtunnel te doen met onze vleugels? En als dat mogelijk is, wanneer zou dat dan mogelijk zijn?
Met vriendelijke groet, '
Eric-Jan en Fabian
-
Jullie kunnen gebruik maken van de windtunnel tijdens de workshop. Je moet je hier dan wel zsm voor aanmelden, want vol is vol! Wellicht is het mogelijk om ondanks mijn afwezigheid toch gebruik te maken van de windtunnel tijdens een PWS middag na 27 september. Een van mijn collega's zou jullie dan kunnen helpen bij de proef. Ik zal voor jullie nagaan of dit mogelijk is.
Groetjes,
Juul
-
Beste Juul,
Bedankt voor de reactie, we zijn er sowieso 27 september om vragen te stellen en het zou erg fijn zijn als we het practicum inderdaad op een later moment konden doen. Heel erg bedankt voor het navragen!
Met vriendelijke groet,
Eric-Jan en Fabian
-
Beste Juul,
Nog even een vraag, wat moeten wij ons voorstellen bij de afmetingen van de windtunnel?
Hoe groot kan onze vleugel zijn voor tijdens het testen?Met vriendelijke groet,
Eric-Jan en Fabian
-
ik heb jullie inmiddels telefonisch gesproken en ik zie jullie vandaag op de PWS middag. Wat betreft de afmetingen: jullie kunnen vandaag de windtunnel bekijken en anders kun je de afmetingen ook altijd nog in de bouwhandleiding vinden.Groetjes,
Juul