ping pong canon
-
Hallo, Ik doe mijn profielwerkstuk over lucht weerstand. om een paar metingen te doen wil ik de afname in snelheid meten van een ping pong bal afgeschoten uit een ping pong "kanon" (zie bestand voor ontwerp van Purdue university) . Hierbij is het belangerijk dat de loop een pvc buis is van 1,5 inch schedule 40 pvc zodat er weinig lucht langs de pingpong bal gaat. Je raad het al deze buizen zijn bijna niet te krijgen door dat wij hier het metrische systeem hanteren. Zouden jullie weten waar ik die wel kan krijgen of een alternatief materiaal die wel in de gewenste maat te koop is ? (of een totaal andere oplossing om een voorwerp met die snelheid te laten gaan)
Groeten Joep
-
Beste Joep,
Degene die jou vraag gaat beantwoorden is momenteel op vakantie. Zo gauw hij terug is krijg je antwoord.
Groetjes,
Sanne -
Hoi Joep,
Je hebt een interessante vraag en ik weet niet of je vraag bij ons op de juiste plek is. Kort gezegd wil je een custom sized tube van pvc kopen. Dit lijkt me een vraag die je moet neerleggen bij een fabrikant (ipv een leverancier) van pvc buizen. (Als je het goed uitlegt, wil hij je misschien nog wel sponsoren). Je zou bijvoorbeeld een leverancier van pvc buizen kunnen opbellen en vragen waar hij zijn voorraad koopt.
Ik hoop je hiermee geholpen te hebben,
Groetjes,
Joris Kersten