PWS downforce
-
Hallo meneer/mevrouw
Wij (Elbert en ik) doen ons PWS over de downforce van een Formule1. Onze hoofdvraag luidt: "kan een Formule1 op het plafond rijden doordat deze downforce creëert?" wij zouden hier graag een experiment voor willen uitvoeren. Is het mogelijk om dit experiment in de windtunnel van TU delft te doen? we zouden dan een schaalmodel van een formule1 gebruiken. Het idee was om 2 assen onder het model monteren en het uiteinde van de assen in een verticale plaat doen waar een gleuf in zit. Wanneer de windtunnel dan wordt aangezet zal het model omhoog schuiven bij een bepaalde windsnelheid. Het zou geweldig zijn als dit mogelijk is!
Mvg,
Elbert en Hendrik -
Beste Egbert en Hendrik, @Hendrikvde
Allereerst excuses voor de late reactie. Leuk actueel onderwerp! Helaas is jullie idee in de windtunnel niet mogelijk. Wat wel mogelijk is, is de downforce meten van een spoiler bij verschillende "luchtsnelheden" . Deze spoiler kunnen jullie kunnen maken volgens de bouwhandleiding onder het kopje "praktisch deel" op deze website.
Groetjes,
Juul
-
Beste Juul,
Ook aan onze kant voor de (extreem) late reactie, wij hebben veel onduidelijkheden over ons PWS op school en hierdoor konden we niet met zekerheid een afspraak maken. Wij zouden graag dit onderzoek bij jullie doen (die jij beschreven hebt). Zou je ons eventueel data’s kunnen geven? Dan zoeken wij wel uit welke het beste past.
Mvg,
Elbert Cnossen en Hendrik v/d Eems -
Beste Elbert en Hendrik, @Hendrikvdeems
Begrijpelijk! Als jullie je opgeven voor een PWS middag wanneer ik aanwezig ben dan bel ik jullie over de precieze tijd.
Zijn er verder nog vragen over de bouwhandleiding?
Groetjes,
Juul