Beste Joris,
We zijn iets later ivm SE-debat.
Tot zo.
Jasper en Roël
Beste Joris,
We zijn iets later ivm SE-debat.
Tot zo.
Jasper en Roël
Beste Joris,
Aangezien we nog zowel het technisch ontwerp moeten verzinnen als bouwen, denken we dat we aan 1 PWS-middag niet genoeg hebben. Mocht het nodig zijn, kunnen we dan gelijk een tweede middag inplannen?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Jasper en Roël
Beste Joris,
Bedankt voor je snelle reactie! Wij waren de afgelopen dagen bezig met andere vakken dus daarom konden we niet meteen reageren, sorry!
Klopt, wij zijn er ook achter gekomen dat het een ingewikkeld onderwerp is waar je veel kanten mee op kan. We willen het graag wel zo goed mogelijk doen, en volgens onze docent is een prototype vereist.
Bij onze onderzoeksvraag hebben we deze deelvragen verzonnen:
De theorie (deelvraag 1 t/m 5) hebben we al op papier uitgewerkt. We hebben dus alleen nog hulp nodig met de praktijk: het technisch ontwerp en het prototype. Wij hebben besloten dat het ontworpen prototype bestendig moet zijn tegen de beschreven factoren; hij hoeft niet per se te werken (al zou dat wel mooi zijn om de krachtenwerking op de hovercraft te onderzoeken!)
Op dit moment hebben we nog geen concrete vragen, die zouden we graag willen stellen tijdens de PWS-middag.
We hebben vernomen dat de PWS-middag verplaatst is van 9 naar 8 december. Voor ons is het geen probleem, dus we zullen er zijn met alles wat we tot nu toe hebben!
Nogmaals bedankt voor je hulp en tot dinsdag!
Met vriendelijke groeten,
Jasper de Jongh en Roël van der Valk
Christelijk Lyceum Delft
6 VWO
Hallo!
Onze namen zijn Jasper de Jongh en Roël van der Valk. Wij zitten in 6 atheneum op het Christelijk Lyceum te Delft. Op dit moment zijn wij bezig met ons profielwerkstuk over gespecialiseerde hovercrafts. Wij willen een technisch ontwerp maken van een hovercraft die toepasbaar is bij de defensie in gebieden als Afghanistan. Het idee is om de hovercraft zo snel en wendbaar mogelijk te maken, zodat het makkelijk kan voortbewegen over gevarenzones (denk aan over landmijnen 'zweven' etc.) Hierbij willen we kijken naar de aerodynamica en krachtenwerking op de hovercraft.
Tegelijkertijd willen wij het voertuig ook zo veel mogelijk weerstand laten bieden tegen de mogelijke gevaren van de gebieden waar het voertuig inzetbaar is. Hierbij dachten we aan een sterk, explosiebestendig materiaal voor de body/chassis (die tegelijkertijd ook licht is om zo min mogelijk vermogen van de liftpropellor te vragen). Ook dachten we eraan of het mogelijk is om van de skirt een soort 'maliënkolder' te maken, zodat bij een explosie van onderen de skirt niet wordt vernietigd, maar dat het met de explosie mee beweegt.
Onze onderzoeks-/hoofdvraag: Kan men een standaard hovercraft modificeren zodat het voor zowel offensieve als defensieve militaire doeleinden kan worden gebruikt in Afghanistan?
Kortom, wij willen dus onderzoeken welke materialen, motoren en soorten skirts je het best voor deze specifieke situatie kan gebruiken.
Naast de theorie en het technisch ontwerp, willen wij (aan de hand van ons technisch ontwerp) ook een prototype maken van onze gemodificeerde hovercraft. Hierbij zouden wij graag hulp krijgen van studenten van de TU Delft.
Met vriendelijke groeten,
Jasper de Jongh en Roël van der Valk
Christelijk Lyceum Delft
6 VWO