Beste Tirsa,
Een dyno of een ander meetinstrument voor het vermogen zou trouwens ook wel handig zijn.
Met vriendelijke groet,
Maxime
Beste Tirsa,
Een dyno of een ander meetinstrument voor het vermogen zou trouwens ook wel handig zijn.
Met vriendelijke groet,
Maxime
Beste Tirsa,
Ik wil een zogenaamde Dry Cell gaan maken, bestaande uit RVS plaatjes met pakkingen ertussen. De HHO Cell wil ik op de luchtinlaat van de motor aansluiten. De meetapparatuur die ik nodig heb bestaat eigenlijk alleen uit een uitlaatthermometer en een benzinetank waaraan ik kan zien hoeveel verbruikt is na bijvoorbeeld een uur draaien.
Als de HHO Cell is aangesloten moet het benzine/luchtmengsel worden aangepast: in verhouding minder benzine. Een motor met een carburateur is dus denk ik het makkelijkst. Bij een computergestuurd injectiesysteem (ECU) is namelijk extra elektronica nodig om de computer voor de gek te houden.
Met vriendelijke groet,
Maxime
Geachte heer/mevrouw,
Ik ga dit jaar naar 6 VWO en ben dus bezig met mijn profielwerkstuk. Het gaat over het zogenaamde Hydrogen on Demand System. Door toevoeging van waterstof (en zuurstof) aan het benzine-/diesel-luchtmengsel in een verbrandingsmotor, zou de verbranding efficiënter verlopen, waardoor de motor zuiniger wordt. De HHO (waterstof en zuurstof) wordt terplekke geproduceerd d.m.v. elektrolyse van water en gaat direct (zonder opslag) de motor in.
Ik wil zo'n systeem testen op een verbrandingsmotor en daarna scheikundig verklaren waarom het wel/niet werkt. De HHO Cell (elektrolyse apparaat) wil ik zelf maken, maar om het systeem te testen heb ik een verbrandingsmotor en meetapparatuur (uitlaattemperatuur etc.) nodig.
Ik vroeg me af of jullie me hiermee kunnen helpen in jullie laboratorium.
Met vriendelijke groet,
Maxime Verheijen