Beste Cian,
Wij hebben uw mening nodig over twee verschillende ontwerpen waar wij tussen zitten te twijfelen.
Eerst een korte uitleg over ons gekozen concept de SEAT (systematische eenzijdige afsltuiting). De SEAT beveiliging bestaat uit een hek dat voor de overweg schuift bij de nadering van een trein. Het hek bestaat uit tralies die een kant op kunnen bewegen. Deze hekken worden aan beide zijden van de overweg geplaatst. Als een persoon (met of zonder voertuig) ingesloten word tussen de hekken en zich dus op het spoor tussen de hekken bevind.
Nu hebben wij twee verschillende variaties op dit concept bedacht. Bij variant 1 zit een frame over de hele wegbreedte waarbij de tralies aan de bovekant verbonden is met een tussenstuk zodat de tralies zo licht mogelijk zijn. Hier is er rekening mee gehouden dat vrachtwagens er onderdoor kunnen. Bij variant 2 beweegt het frame zelf door een rails in de weg. Bij deze variant kunnen er geen vrachtwagens onderdoor. Dit hebben wij zo gedaan omdat de hekken toch niet dicht kunnen als er een vrachtwagen op de weg staan en daarom niet nodig is om zo hoog te zijn.
Wij vragen of u uw mening kan geven over deze twee varianten en wat er nog verbeterd kan worden.
Vriendelijke groet,
Marten Verhoog
variant 1
variant 2