Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login
    1. Home
    2. lars_greft
    L
    • Profiel
    • Volgend 0
    • Volgers 0
    • Onderwerpen 0
    • Berichten 2
    • Beste 0
    • Controversial 0
    • Groepen 0

    lars_greft

    @lars_greft

    0
    Reputatie
    225
    Bekeken
    2
    Berichten
    0
    Volgers
    0
    Volgend
    Geregistreerd Laatste keer online gezien

    lars_greft Ontvolgen Volgen

    Meest recente berichten door lars_greft

    • RE: PWS Onderzoek vliegtuigvleugels

      Hoi Wouter,

      We hebben niet zelf een windtunnel gemaakt, maar een paar jaar geleden had iemand op onze school al een windtunnel gemaakt die wij kunnen gebruiken (een afbeelding van de windtunnel staat in het eerste bericht). Onze deadline is 9 december, dus dat is al snel, daarom zal het helaas niet lukken om bij jullie de workshop in de windtunnel te volgen op 23 december.

      Onze hoofdvraag:
      Welke soort vleugel creëert de minste weerstand? De Subsone of de supersone vleugel?

      Deelvragen:

      • Waar zorgen de vleugels voor.
      • Wat zijn subsone vleugels?
      • Wat zijn supersonische vleugels?
      • Wat is het verschil tussen een subsone en een supersonische vleugels?
      • Wat is het verschil tussen een subsone en een supersonische vleugels?
      • Waarom gebruikt men aluminium voor het maken van de vleugels?
      • Hoe werkt de windtunnel?
      • Waarvoor worden beide vleugel vormen gebruikt als er één de minste weerstand heeft?

      Het grootste probleem waar we nu mee zitten is onze opstelling. Onze eerste opstelling kon niet de weerstand meten, wat wel de bedoeling is.

      We hebben inmiddels al een opstelling.

      Groet,

      Lars en Roy

      geplaatst in Raketten
      L
      lars_greft
    • PWS Onderzoek vliegtuigvleugels

      Ons PWS gaat over subsone en supersone vleugels, we ga kijken naar welke type vleugel de minste weerstand veroorzaakt. Dit wilden we doen door middel van een windtunnel en onder de windtunnel een weegschaal zetten waar een vliegtuigvleugel aan een statief opstaat. Op deze manier meet je alleen de lift en niet de weerstand van voren, wat wel de bedoeling is. We zagen in andere forums dat jullie ook de weerstand kunnen meten, hebben jullie daarom misschien ideeën over hoe we dit het beste kunnen aanpakken?
      De windtunnel hebben we al (afbeelding).
      we willen gaan meten bij verschillende snelheden.
      Maximale afmetingen vleugel:
      Maximale relatieve dikte: 12,5 cm
      Maximale Koorde: 13 cm
      Maximale spanwijdte: 12,5 cm
      Materiaal: roofmate schuim

      Alvast bedankt!

      Lars van der Greft en Roy Bos

      geplaatst in Raketten
      L
      lars_greft