Hallo,
Wij hebben ons voorverslag al af.
De hoofdvraag:
Hoe veranderd de luchtweerstand van een wiel als het dicht is, met een snelheid van 30 km/h en een effectieve hoek van 20 graden?
De snelheid en effectieve hoek kunnen nog veranderen, wij hebben deze getallen geschat maar deze gaan wij nog verder onderzoeken.
Deelvragen:
• Welke factoren hebben invloed op de snelheid van een fietser?
- Rolweerstand
- luchtweerstand
- stijgingsweerstand
• Welk andere factoren spelen een rol in het verschil tussen een open en dicht wiel?
- Effectieve hoek
- Liftkracht
- CFD studie
- Rotatie-energie
• Wat is de Cw van een open wiel en een dicht wiel?
- Bij welke effectieve hoek is de weerstand het kleinst?
- Bij welke snelheid kan je het beste het onderzoek doen?
• Wat is het traagheidsmoment van een dicht en open wiel?
• Wat zijn de luchtstromen langs dicht achterwiel?
• Wat zijn de luchtstromen langs wiel met spaken?
Wij zullen zelf op internet rondkijken voor 3D ontwerpprogramma's en alvast een begin maken. Zodra het nieuwe rooster erop staat zullen wij ons aanmelden en een keertje langskomen.
Alvast bedankt,
Julian en Isabel