Hey @Esmay
Zoals ik hierboven uitleg is dat lastig uit te rekenen. In de stappen van zonnecel naar de motor zal er veel kracht verlies zijn.
Als jullie werken met een batterij zal daar kracht verloren gaan. Er zit weerstand in de as van de wielen, maar ook weerstand van de grond en de lucht. Wat ik denk dat jullie moeten gaan doen is het puur theoretisch nemen.
Zet de weerstand op nul en werk met formules. De zonnecel zal een efficiency hebben. De batterij ook, de motor ook. Als jullie die percentages en waardes met formules doorrekenen tot de laatste stap, kom je op een gegeven moment de weerstandskracht tegen als jullie de snelheid willen gaan berekenen, laat die lekker op nul staan en dan heb je een efficiency gebaseerd op een perfect autootje, daar kun je wel al wat conclusies van nemen.
Het uiteindelijke echte rendement wordt heel lastig te berekenen ben ik bang. Dat komt door hoe lastig de weerstandskracht te bepalen is.
Ik hoop dat dit te volgen is, en dat jullie verder kunnen.
Succes!
Jip