PWS hologrammen natuurkunde
-
hallo beste mensen,
ik heb een vraag: voor school moet ik voor een profielwerkstuk een hologram maken, of beter ik heb dat onderwerp dus het leek me leuk om er één te maken
weet iemand, iemand die ik hier kan contacten voor een afspraak om er één te maken of een informatie gesprek?
ik hoop op snelle reactie's
bij voorbaat dank,Etienne
-
Wij hebben als onderwerp voor ons profielwerkstuk holografie gekozen. Hierbij hoort ook een praktisch deel, dus zelf een hologram creëren. Wij hebben echter bij ons op school niet de middelen om dit te verwezenlijken. Zelf hebben wij nog geen plan van aanpak gemaakt, maar we wilden eerst informeren naar de mogelijkheden, voordat we verder ingaan op ons exacte werkplan. Nu is onze vraag of jullie ons zouden kunnen begeleiden of van verdere informatie willen voorzien. We hopen spoedig van jullie te horen.
Met vriendelijke groet,
Jessica, Elisabeth en Naomi
-
Hoi Etienne,
Kijk eerst eens op pagina 21. Daar staat exact hoe je een trillingvrije tafel kunt maken! Zoveel werk is het niet ;) en als jullie een goede tafel hebben gemaakt kan jullie docent die misschien meerdere jaren gebruiken!
Groetjes,
Ad -
hallo Ad,
Bedankt voor de handleiding ons groepje heeft er heel erg veel aan gehad!
Er is alleen 1 probleem: onze natuurkunde docent zegt dat de trilvrije tafel te veel werk is,
hij verzocht ons om weer contact op te nemen met jullie. Hij heeft namelijk een keer gezien dat ergens op de TU al zo'n opstelling staat. Nou was onze vraag: is dat zo en zouden wij er een keer een middagje gebruik van mogen maken of weet u misschien iemand waar ik dan beter contact mee op kan nemen?
Alvast bedanktEtienne
-
Hoi Etienne ,
Ik heb een leuk document gevonden waarmee je zelf een hologram kunt maken! Hij staat hier: http://web.phys.tue.nl/fileadmin/tn/Studievoorlichting/handleiding_holografie_op_school_-_versie_1.pdf . Mocht je er niet uit komen dan hoor ik het graag!
Groetjes,
Ad -
Hi Jessica, Elisabeth en Naomi,
Hebben jullie het document dat Adnan Oner eerder op dit forum heeft gepost al doorgelezen? In hoofdstuk 3 'voorbereiding' staat goed uitgelegd hoe je zelf een hologram kunt maken met materialen die op de meeste middelbare scholen wel beschikbaar zijn. Mocht het dit niet lukken laat het dan weten, want dan kan ik jullie waarschijnlijk wel helpen bij het maken van een hologram op de faculteit Natuurkunde.
En wat betreft de begeleiding en het van verdere informatie voorzien: dat wil ik graag, maar probeer dan met concretere vragen te komen, zodat ik jullie beter kan helpen.
Ik hoor graag van jullie of het is gelukt!Caspar