interview gesmolten zoutreactor
-
Beste Matthijs en Sil,
Wat hebben jullie tot nu toe allemaal gevonden over de gesmolten zoutreactor?
En ik zou wel willen weten waar jullie precies vastlopen!
Ik wil eerst even kijken of we er samen uit kunnen komen..!Groetjes,
Thom
-
Hallo Matthijs,
Ik heb hier een artikel gevonden die over de brandstof cyclus gaat van een gesmolten zout reactor: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0022311506004508
Ik hoop dat je daar wat aan hebt.
Verder kan ik ook inderdaad geen goede overkoepelende technologie beschrijving vinden. Dit komt denk ik, omdat MSR (molten salt reactors) niet in gebruik zijn. Er wordt, ga ik vanuit, wel onderzoek naar gedaan.
Laat even weten of jullie hier wat verder meekomen. Ik zal kijken wie ik kan contacten over dit onderwerp!Groetjes,
Thom
-
Hallo Matthijs,
Ik heb het een beetje druk, dus ik doe er wat langer dan normaal over om je vraag te beantwoorden.
Sorry daarvoor. Ik zorg ervoor dat je over max 2 dagen antwoord hebt...Groetjes,
Thom
-
Hallo Matthijs,
Ik heb het een beetje druk, dus ik doe er wat langer dan normaal over om je vraag te beantwoorden.
Sorry daarvoor. Ik zorg ervoor dat je over max 2 dagen antwoord hebt...Groetjes,
Thom
-
Ha Matthijs.
Dat is goed om te horen.
Als je in het vervolg nog vastloopt, hoor ik van je!Groetjes,
Thom
-
Best thom,
Heel erg bedankt voor de moeite. het artikel zal ons zeker helpen!
Groetjes,
Mattthijs -
hallo Thom,
Voor ons profielwerkstuk moeten wij ook een onderzoek opzetten. aangezien proefjes met kernenergie toch wat moeilijk uit te voeren zijn zitten wij te denken om een natuurkundig model te maken als onderzoek. echter weten wij niet exact waar over. wij vroegen ons af of jij hier nog een idee over zou kunnen hebben?
het model hoeft overigens niet per se over een MSR reactor te gaan aangezien ons pws niet alleen over de MSR reactor gaat.groetjes,
Matthijs -
hallo Thom,
Wij zaten te denken aan een model in het programma coach. daar kan je natuurkundige formules invoeren en op basis daarvan grafieken en dergelijken maken. Dingen waar wij aan dachten was de verhouding tussen de druk en de hoeveelheid reagerende deeltjes bijvoorbeeld, echter is dat vrij simpel. maar dat is grofweg het idee.
Groetjes,
Matthijs -
Beste Matthijs,
Proefjes zijn inderdaad lastig, als het over kernenergie gaat.
Wat bedoel je precies met het maken van een natuurkundig model?Groetjes,
Thom
-
Ha Matthijs,
Ik heb zelf niet echt ervaring met coach, dus ben daar niet echt thuis in.
Ik vind het concept van een model maken misschien ietwat vaag en misschien wel ietwat te lastig. Hebben jullie ook nagedacht over andere proeven? Je zal misschien voor de proef ook na kunnen denken over proefjes die over radioactiviteit gaan, dit ligt namelijk aan de basis van kernenergie!Groetjes,
Thom