Nanotechnologie
-
Hoi,
Ik wil mijn profielwerkstuk graag over nanotechnologie doen, maar weet nog niet precies welk vakgebied hiervan. Daarom zou ik graag willen weten welke apparatuur de tu heeft en of we als scholieren die ook zouden mogen gebruiken. Zou iemand dit weten? Alvast bedankt.
Groetjes,Rick
-
Hi Rick,
De TU heeft waanzinnig veel apparatuur en het verschilt per geval of scholieren hier gebruik van zouden mogen maken. We vinden het op de TU Delft leuk en belangrijk om geintresseerde leerlingen te helpen, maar er moet wel veel input van leerling zelf zijn. Het is niet zo dat er standaardproefjes klaar staan o.i.d..
Jouw vraag is op dit moment te breed. Wat intresseert je precies aan nanotechnologie en welke invalshoek kies je voor je PWS?Groet,
Caspar Boers
-
Hey Casper,
Alvast heel erg bedankt voor je moeite! (Sorry voor de late reactie...)
Groetjes,Rick
-
Hey Rick,
Zelf studeer ik Technische Natuurkunde en jouw vraag gaat meer over Nanobiologie (een vrij nieuwe studie die voor een deel erg lijkt op technische natuurkunde, maar voor een deel ook niet). Ik heb voor jou een mailtje gestuurd naar een studente die hier erg goed in is. Hopelijk komt zij met iets leuks voor jou op de proppen. Ik laat het je weten!
Groet,
Caspar Boers
-
Hoi Casper,
Ik zit nog in de oriëntatiefase en weet nog niet welk gebied het meest geschikt is. Wel weet ik dat het meer om de technische aspecten dan om medische toepassingen zal gaan, maar het echte onderwerp hangt eigenlijk ook af van de mogelijkheden die de tu zou kunnen bieden. Dus vandaar mijn vraag wat er eventueel beschikbaar was, zodat we ook naar de praktische kant kunnen kijken en zo een onderwerp kunnen overwegen.
Groetjes,Rick
-
Hi Rick,
Ik heb een kennis van de studie aangeschreven en van haar kreeg ik het volgende antwoord:
"Ik heb zo één twee drie niet een project in m’n hoofd. Bij nanobiologie hebben we eigenlijk geen projecten of bepaalde apparatuur waarmee we werken om proefjes mee te doen. Zelf krijgen we pas in het derde jaar de mogelijkheid om met onderzoekers mee te lopen en een eigen onderzoekje te doen… Het enige wat ik als project zou kunnen bedenken is misschien iets met het leren te moduleren van een cel. Dit krijgen wij bij het vak biomolecular dynamics, en is best wel grappig om zo een beetje de basisprincipes van een cel te leren kennen. Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is, omdat dit een kwartaalvak is die aan het eind van het eerste jaar gegeven wordt. Dus misschien is dat ook al te ingewikkeld/te veel werk voor een pws."Je zou nog kunnen mailen naar de Fleur Kruiswijk: Studieadviseur-NB@tudelft.nl
Groet,