metamaterialen
-
Voor ons profielwerkstuk in 6 VWO willen wij de vraag beantwoorden wat we in de nabije toekomst voor toepassingen van metamaterialen kunnen verwachten. Uiteraard behandelen we hiervoor eerst de nodige theorie erachter.
Het zou ons werkstuk natuurlijk ten goede komen als we deze metamaterialen naast theorie ook eens in de praktijk kunnen aanschouwen. Aangezien we niet zo vertrouwd met deze materialen hebben wij geen concreet plan voor een eventueel experiment wat wij zouden willen uitvoeren.
Onze vraag aan U is dan ook of U iets van toelichting zou kunnen geven over en watvoor praktijk onderzoek er momenteel op de universiteit wordt gedaan hiernaar. Is het bijvoorbeeld mogelijk dat wij zoiets zouden kunnen bijwonen, of nog beter, zelf een wat (simpel) experiment ermee uitvoeren?
-
Toevallig weet ik dat er aan de TU Delft onderzoek wordt gedaan op dit gebied. Er is zeer recent zelfs een baanbrekend onderzoek gepubliceerd: 'Terahertz near-field microspectroscopy'. Ik heb voor jullie gemaild naar deze onderzoeksgroep of zij iets voor jullie zouden kunnen betekenen (iets bijwonen, of een simpel experiment). Het is even afwachten.
Groet,
Caspar Boers
-
Ik heb bericht terug van het hoofd van de desbetreffende onderzoeksgroep. Het is helaas niet helemaal waar jullie waarschijnlijk op gehoopt hadden, maar misschien kunnen we er wel wat mee.
"We are indeed studying metamaterials in our group but so far, we do have anything to measure and even so, it would be very difficult to do so in most cases. If there is any question regarding the topics, I can help you."
Kortom. Hij kan jullie helaas niet verder helpen met het doen van een experiment of zelfs het bekijken van een experiment. Maar als jullie vragen hebben over het onderwerp is hij wel bereid deze te beantwoorden.
Ik moet daar wel een voetnoet bij plaatsen: deze professor is erg druk en mochten jullie met hem in contact willen komen dan verwacht ik wel uitstekende voorbereiding.Ik hoor graag hoe jullie hier verder tegenaan kijken.
Groet,
Caspar Boers
-
Hartstikke bedankt Caspar, we wachten af.