PWS: Snaartheorie
-
Hallo!
Ik, Jorrit Hortensius, zit in 6 VWO en moet over een week een profielwerkstukonderwerp hebben.
Nou heb ik verschillende onderwerpen in gedachten, waaronder de snaartheorie.
Onze natuurkundeleraar wil graag dat er met een natuurkundeprofielwerkstuk ook iets gebouwd wordt
of dat er geexperimenteerd wordt. Ik heb zitten denken, maar ik kan geen experiment of practicum
verzinnen dat te maken heeft met de snaartheorie.
Weet iemand toevallig nog een experiment of practicum dat met de snaartheorie heeft te maken
en dat uitvoerbaar is??Alvast bedankt!
Jorrit
-
Beste Jorrit,
door nog wat werk aan de site loopt het beantwoorden van je vraag wat vertraging op. We zijn je niet vergeten. Je vraag wordt zo snel mogelijk beantwoord.
groetjes,
Joost -
Hoi Jorrit,
Helaas zijn er geen experimenten die je met snaartheorie kan uitvoeren. Als iemand namelijk een experiment heeft bedacht ivm snaartheorie dan zou de snaartheorie bewezen kunnen worden!!! Erg interessante documentaire is trouwens deze: http://www.youtube.com/watch?playnext=1&index=0&feature=PlayList&v=zQLfRkzgMUY&list=PLC9F48B62F5CBD994 (The Elegant Universe). Mocht je vragen hebben over de snaar theorie zelf hoor ik het graag!
Groetjes,
Ad -
Hoi Jorrit,
Okay! Mocht je nog vragen hebben daarover horen we het graag!
Groetjes,
Ad -
Hallo!
Bedankt voor het antwoord. Ik heb er maar voor gekozen mijn onderwerp te veranderen.
Het bleek inderdaad te moeilijk iets praktisch te verzinnen. Mijn nieuwe onderwerp is nu
de deeltjesversneller van CERN. Bedankt voor de moeite.Jorrit