Waterstofproduktie
-
Hallo,
Laatst las ik een artikel over het produceren van waterstof. Toen besloot ik om mijn pws hierover te doen. Het stuk dat ik las ging over een zonnecel die direct waterstof produceert. Er stond een kleine beschrijving bij hoe het werkt. Maar ik wil hier graag meer over weten. Is het mogelijk om een gesprek te houden met een student die hier meer van weet?
M.v.g Dion
Winterswijk -
Beste Dion,
Ben je specifiek op zoek naar iemand die hier onderzoek naar doet? Heb je nagedacht over wat je precies met je profielwerkstuk wilt onderzoeken? Wat is het doel? Kijk eens naar het stappenplan, daar staat uitgelegd hoe je goede hoofd- en deelvragen opstelt voor je profielwerkstuk.
Groeten,
Tirsa -
Beste Dion,
Ik snap nog niet helemaal wat je wilt. Wil je meer weten over experimenteren met het toestel van Hofmann, of wil je meer weten over het experiment waar je het in je eerste bericht over had? Over dit laatste weet ik helaas vrij weinig; je zou kunnen kijken of je de specifieke student kan vinden die met dit onderzoek bezig is (ik weet niet precies waar je 't gelezen hebt en over welke experiment het gaat).
Als het gaat over het toestel van Hofmann, wat zou je dan precies willen weten?Wij hebben op de TU wel een apparaat dat water splitst, m.b.v. elektriciteit en een elektrode, maar ik weet niet of dit dezelfde werking heeft als het toestel van Hoffman. Ons apparaat zit net wat anders in elkaar: Je vult 2 buizen met water, hiertussen zit een elektrode die het water splitst. Het gevormde waterstof en zuurstof bubbelt dan door het water in de verschillende cilinder naar boven. Het waterstof verzamelt zich dus boven het water in de ene cilinder en het zuurstof boven het water in de andere cilinder. Hier zou je eventueel een proefje mee kunnen doen, als je dit goed uit denkt.
Groetjes,
Tirsa -
Beste Tirsa,
Mijn hoofdvraag is : Welke techniek om waterstof te produceren heeft het meeste toekomstperspectief?
En dan heb ik als deelvragen:
Welke manieren zijn erom waterstof te produceren en hoe werken deze?
Hoe haal je het hoogste rendement uit het toestel van Hofmann?Voor mijn 1e deelvraag ga ik helemaal uitpluizen hoe alle productie processen werken. Met het toestel van Hofmann een experiment doen. Dit moet uiteindelijk allemaal leiden tot het beantwoorden van mijn hoofdvraag.
Daarom zou ik graag wat meer willen weten over dat experiment omdat daar een heel hoog rendement uit kwam.
Groeten Dion
-
Beste Dion,
Ik vind je vraag nog erg breed. Het onderzoek waar je naar verwijst is natuurlijk niet mijn onderzoek en ik kan je er dus niet makkelijk meer over vertellen. Misschien is het een idee om naar degene te mailen die het onderzoek doet. Ik zag dat Ilona van den Brink aan het eind van het artikel genoemd wordt. Zij is science information officer en kan je misschien meer vertellen over dit onderzoek.
Groetjes,
Tirsa -
Ik ga op school al een poef doen met het toestel van Hofmann.
Over [url]http://www.tudelft.nl/current/latest-news/article/detail/tu-delft-verbetert-productie-van-waterstof-uit-zonlicht/[/url] dit onderzoek zou ik graag meer willen weten.Groetjes,
Dion