de zonneboiler
-
Voor onze pws hebben wij een onderdeel over de zonneboiler. In de beschrijvingen staat dat er in dat water antivries zit. Kan dit dan wel gebruikt worden voor douchewater of wordt de antivries eruit gehaald?
-
Hoi!
Ik snap nu hoe het systeem werkt, er zit een verwarring in jullie denkwijze.
De zonneboiler bestaat uit de zonnepanelen die de warmte opvangen. Onder deze panelen lopen buizen met water erin, dit water wordt verwarmt door de panelen. In dit water moet antivries zitten, het water loopt in buizen op het dak en in de winter zou dit dus kunnen bevriezen. Nu komt het belangrijke stuk:
De buizen met antivries/water, lopen door een vat waar het douchewater in zit. De warmte van het warme antivries/water, wordt door de wand van de buis doorgegeven aan het douchewater. Het zijn dus 2 losse systemen, het douchewater bevindt zich binnen in huis en heeft dus geen antivries nodig. Je zou namelijk inderdaad niet willen douchen in water met antivries, dit is namelijk giftig.
Is het nu duidelijk? Ik denk dat als je de tekst op de site nu nogmaals leest het concept beter te begrijpen is.
Wat ga je voor de rest doen met de zonneboiler in je pws?
-
Dit is de link: [url]http://www.zonnepanelen-info.nl/zonneboiler/[/url]
-
Hoi!
Kun je misschien een link geven van deze beschrijvingen? Dan kan ik het beter voor je bekijken.
-
Bedankt voor de reactie, dit verklaart inderdaad een hoop. De zonneboiler was slechts een klein onderdeel van ons PWS. Wij willen ons voornamelijk richten op de PV-cel. Deze willen wij zelf ook gaan maken en misschien gaan we ook nog een miniatuurvoertuig bouwen die zich voortbeweegt op onze zonnecellen.
-
Klinkt als een leuk onderwerp. Als jullie meer vragen hebben, help ik jullie graag.