PWS Transportation System based on Autonomous Vehicles
-
Wij zijn leerlingen van het Berlage Lyceum en zitten momenteel in 6VWO. Ons PWS gaat over de mogelijkheid van een transport systeem gebaseerd op het gebruik van 'autonomous vehicles'. Op de website van TU Delft hebben wij gezien dat er onderzoek naar dit onderwerp is gedaan (Talking Traffic). Daarom vroegen wij ons af of er een mogelijkheid is voor ons om dit onderwerp nader te onderzoeken met behulp van de afdeling Automechanica op deze universiteit. Hierbij onze onderzoeksvraag en deelvragen:
Research question:
Is it in our near future possible to create a transportation system shaped by the use of autonomous vehicles?Sub-questions:
Which aspects of ‘human’ cars have had an effect on our current transportation system?
How does an autonomous vehicle work?
How would the present transportation system have to adapt to autonomous vehicles?
How would an ideal transportation system of a small-scale village look like if it were to be shaped by AV’s?
What should be considered when planning to implement this driverless-based infrastructure?Alvast bedankt!
Groetjes,
Fabienne van Baren en Stephanie Balint
Berlage Lyceum -
Hoi Fabienne en Stephanie,
Jullie hebben een interessant onderwerp. Toevallig heeft Tesla deze week aangekondigd dat alle nieuwe modellen autonome hardware krijgen. Het is dus een zeer actueel topic. Wat betreft jullie hoofdvraag heb ik een opmerking: De manier waarop jullie je hoofdvraag stellen zorgt voor een antwoord in de vorm van 'ja het is mogelijk' of 'nee het is niet mogelijk'. Dit noemen gesloten vraag en kun je beter vermijden. Ik zou jullie daarom willen adviseren om je hoofdvraag te herschrijven en te veranderen in een open vraag, zoals jullie goed hebben gedaan bij jullie deelvragen. Wat betreft hulp bij jullie onderzoek, kunnen wij die uiteraard bieden. Echter gaat dit om specifieke hulp. Zo gauw jullie dus een specifieke vraag hebben, kunnen jullie die hier stellen en ga ik kijken of ik die kan beantwoorden of ik iemand ga zoeken binnen Werktuigbouwkunde, de faculteit van Automechanica.
Groetjes,
Joris Kersten