Zelfrijdende auto's
-
Geachte lezer,
Ik ben een leerling van de VWO+ klas van het Hondsrug College in Emmen. Ik doe hierin een normaal VWO programma met extra vakken. Een van die extra vakken is project. Met een groepje doen we onderzoek naar een bepaald onderwerp dat we zelf uitkiezen en hier geven we aan het einde van de onderzoeksperiode een presentatie voor onze klas en onze docent. Dit project doen wij als groepje met als onderwerp zelfrijdende auto's. Ik heb gelezen op jullie site dat jullie hier van de TU Delft ook mee bezig zijn. Voor het beantwoorden van mijn deelvraag heb ik een paar vragen.
Dit zijn de vragen waar ik graag antwoord op zou willen hebben:
- De TU Delft is ook bezig met het ontwikkelen van zelfrijdende auto's. Welke ontwikkelingen heeft de TU Delft hierin gemaakt en is dit een belangrijke stap in de gehele ontwikkeling, ook voor andere bedrijven die hiermee bezig zijn?
- Zijn er ook bedrijven bezig met het ontwikkelen van een zelfrijdende auto en een elektrische auto in één?
- Waarom zijn mensen op het idee gekomen om een zelfrijdende auto te ontwikkelen?
- Hoelang gaat het nog ongeveer duren voordat de eerste zelfrijdende op de weg rijdt, in productie gaat, verkocht kan worden en voordat er echt veel zelfrijdende auto's op de weg zijn en het 'normaal' wordt?
- Welke gevolgen heeft een zelfrijdende auto voor het verkeer en de bestuurder?
Met het beantwoorden van deze vragen helpen jullie mij enorm! De presentaties beginnen op 19 maart, dus als u voor die datum zou kunnen reageren, zou ik daar heel erg blij mee zijn.
Met vriendelijk groeten,
Student VWO+ van het Hondsrug College.