PWS Exohand
-
Hallo,
Voor ons PWS zijn wij van plan een exoskelet van de hand en de arm te maken (zie toegevoegde foto voor verduidelijking). Wij zijn al een aardig stuk op weg maar ons budget is niet erg groot. Dit is een probleem omdat de motors die wij willen gebruiken kosten ongeveer 90 euro.
De motors die wij willen gebruiken zijn hieronder te vinden:
Wij vroegen ons af of dit soort motors ook verwerkt zitten in andere producten of dat ze misschien ergens anders goedkoper verkrijgbaar zijn. Heeft de TU Delft misschien ook dit soort onderdelen die wij zouden kunnen lenen? Misschien is er nog een beter alternatief of een andere oplossing.
Graag horen wij jullie suggesties of andere ideeën.
Groeten,
Bart en Steijn
-
Hoi Bart en Steijn,
Helaas kan ik jullie niet helpen aan de onderdelen die jullie zoeken. In principe vind ik jullie idee goed. Ik snap waarom je de grote actuator nodig hebt. Echter zet ik mijn vraagtekens bij het koppelpunt tussen de kleine actuatoren en de vingers. In jullie model bestaat de vinger uit 1 enkel object, zonder schanieren (vingerkootjes).
Wat is het doel van de exohand? Hebben jullie een bepaalde hypothese die je met de bouw van deze exohand probeert te bewijzen?
Gr
Joris