Piëzo elektrische effect
-
Beste lezers,
Wij zouden graag willen weten hoe het piëzo elektrische effect werkt.
Wat wij op het internet vinden is niet genoeg.
Alle informatie die u weet mag u aan ons doorgeven.
Alvast hartelijk bedankt. -
Beste Hidde en Jacky,
Dat is een vrij algemene vraag.. Over het piëzo elektrische effect zijn boekdelen geschreven. Op internet is veel daarvan te vinden. Zo biedt deze Engelse Wikipedia pagina een mooi overzicht.
Mocht je iets niet begrijpen, schroom niet dat hier te vragen!
Succes!
-
Beste Berend,
Wij hadden die site ook al bekeken.
Wij snappen alleen de formule niet.
Zou jij ons wat informatie willen geven over de formule.
Wij zijn nu bezig met de deelvraag: Wat en hoe werkt het piezo elektrische effect.
Dus het zou wel handig zijn om die formule te begrijpen.Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Hidde en Jacky. -
Beste Hidde en Jacky,
Wat wil je precies gaan doen met deze formule? Het is voor jullie vooral belangrijk dat je weet dat deze twee formules met elkaar gelinkt worden en een relatie tussen deze twee wordt beschreven:
D = εE
where D is the electric charge density displacement (electric displacement), ε is permittivity and E is electric field strength, andS=sT
where S is strain, s is compliance and T is stress.Op die manier kan er een stroom (opgewekt door de electric displacement) worden beschreven door de mate van 'strain'/'stress'.
Als je iets wil uitrekenen met deze formule, kan je me misschien beter je berekening geven en vertellen waar je vastloopt.
Succes,
-
We hoeven nog niets uit te rekenen.
Alleen we moeten nog de deel vraag beandworden die ik eerder had gepost!!
Alvast bedankt voor dit stukje informatie. -
Beste Hidde en Jacky,
Helaas moeten jullie toch echt zelf je deelvraag proberen te beantwoorden. Mocht je daarvan een gedeelte niet begrijpen of twijfelen of jullie antwoord goed is, dan kan je altijd bevestiging aan mij vragen.
Succes!