Draadloze stroom
-
Hallo,
ik ben bezig met een profielwerkstuk over draadloze stroom (d.m.v electromagnetisme), omdat het een redelijk nieuw onderwerp is is er weinig info over te vinden . Ik hoop dat iemand mij aan wat meer informatie kan helpen, bijvoorbeeld titels van vakliteratuur of info uit eigen ervaring. Ik weet niet of mensen hiermee al ervaring hebben, maar tips voor praticums over het onderwerp zijn ook van harte welkom!
Alvast bedankt!
-
Hi Pim
Draadloze stroom is inderdaad een vrij nieuw onderwerp, maar er is op internet best wat info te vinden:- Dit artikel over Intel stond in het universiteitsblad: Tudelft Delta
- Op deze site staan ook een hoop 'draadloze' ontwikkelingen: Draadloos.nu
- Hier wat info over de werking: Computerworld.com
- Hier nog meer info over de werking van 'wireless power': Howstuffworks.com
- En hier nog een artikel: Technology review
Via wikipedia kan je de references en links onderaan bekijken; hier staat wellicht nog een interessante site bij Wireless energy transfer
Helaas hebben we hier op de TU geen kant en klare practica over draadloze stroom die je zou kunnen volgen. Qua onderwerp zou je ook kunnen denken aan de magneetzweeftrein, dat onderwerp is wel al meer gekozen (zie ook dit forum): Artikel
Maar dat ligt er een beetje aan welk stukje van de theorie je zou willen nabootsen of onderzoeken in je PO.Hier kan je misschien wel even mee verder, en laat maar weten als je meer info of hulp nodig hebt!!
Succes