PWS Zonneauto
-
Hallo allemaal,
Ik zit dit jaar in 5 Havo en dat houdt onder andere in dat ik een pws moet maken. Ik heb besloten om m over zonneauto en zonneenergie te houden. Ik heb een paar vragen met betrekking tot dit onderwerp.-
Hoe zit de lunna met betrekking tot de configuratie van electromotors accu en zonnepanelen aan elkaar gekoppeld??
-
Wat is het verschill tussen 2 en 3 laags zonnecellen? En hoe zit het met de efficientsie van de zonnepanelen op de Luna?
-
Hoe moet je het rendement van een zonneauto berekenen en met welke factoren moet je rekening houden?
Bedankt voor de hulp
MVG Joris de Bont -
-
Hoi Joris,
Leuk onderwerp, zonne-energie! En de Nuna is natuurlijk ook een hele gave auto. Heel veel informatie over de Nuna kan je hier vinden. Over rendament, aerodynamica en dergelijken is daar veel te vinden.
Een 'oude' Nuna staat in het Science Centre in Delft , misschien is ook leuk om daar een keer een kijkje te nemen.
Het allerbelangrijkste antwoord op je vragen over verschil tussen lagen zonnecellen en rendementen, kan je het best vragen op de Solar workshop die waarschijnlijk begin december zal plaatsvinden. Samen met een professor van de TU Delft geeft ik dan een workshop waarbij je zelf wat metingen kan gaan doen aan rendement en dergelijken. Houd daarvoor goed het forum in de gaten!
Voor nu raad ik je aan om alvast deze hele uitgebreide Wiki te bestuderen.
Succes en hopelijk tot op de workshop!