PWS Railgun
-
We zijn van plan om een railgun te maken voor ons pws.
we hebben al een eigenontwerp gebaseert wat we op internet konden vinden alleen we zitten met 1 probleem dat er een hoop wrijving onstaat tussen het kogeltje en de koperenstafen, hierdoor ook een hoge temperatuur en kan dus het balletje vervormen waardoor er dus geen contact meer is met de koperen stafen. wij dachten dit op te lossen doormiddel van een gel er tussen te smeren zodat er minder wrijving ontstaat. in deze gel zitten ook ione zodat als het balletje zelf even contact verliest als nog er een stroom blijft lopen. Wij vragen ons af of dit een handig oplossing is. Zoja welke gel kunnen wij dan het best gebruiken. Zo niet dan wat zou een andere oplossing voor ons probleem kunnen zijn??Met vriendelijke groeten,
Wesley en Bram
-
Hoi Bram en Wesley,
Hebben jullie dit al getest of zijn jullie bang dat het gebeurd? Ik weet niet met wat voor vermogens jullie werken of hoe klein jullie balletje is, maar het lijkt me dat het niet zo heel snel zou moeten gebeuren. Mocht het wel gebeuren, lijkt me elke gel of misschien iets meer olie-achtigs in principe prima, zolang het aan deze twee eisen voldoet:
- Het mag NIET BRANDBAAR zijn! Dan kan ik niet sterk genoeg benadrukken!!
- Het moet inderdaad sowieso stroom geleiden.
Aan welke gel zaten jullie te denken?
Groeten,
Berend