Voertuig op waterstofgas
-
Hallo,
Mijn partner en ik zijn bezig met de onderwerpskeuze voor ons profielwerkstuk. Wij hadden daarbij in gedachten een voertuig te maken dat rijdt op waterstofgas.
Mijn vraag bij dezen luidt dan: In hoeverre kan de TU delft daarbij helpen?
Ook vroeg ik me af in hoeverre mijn partner en ik dan een coach zouden krijgen die ons daarbij zou kunnen helpen. Want natuurlijk hebben we het liefst een goede, ervaren coach van De TU delft die ons kan begeleidenMet vriendelijke groet,
David Zijderveld
Koen Dekker
Lyceum Ypenburg
6 vwo -
Heren,
Toevallig heb ik mijn pws ook over een auto'tje op waterstof gedaan en kan ik jullie dus goed helpen met jullie pws.
Echter is de rol van het ScholierenLAB bij het maken van jullie profielwerkstuk toch wat anders.
Wij zijn er om jullie te helpen bij gerichte technische, maar ook methodische, vragen. Daarnaast is er de mogelijkheid om een workshop bij te wonen, maar de onderwerpen zijn gelimiteerd. Mochten jullie een goed uitgewerkt practicum willen doen op de TU is dat ook mogelijk, maar daar zijn wel een aantal voorwaarde aan verbonden die ik jullie tegen die tijd wel vermeld.Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes,
Joris
-
Goedemiddag,
Bedankt voor de reactie!
Mijn partner en ik gaan nu eerst beginnen met onderzoeken hoe een auto op waterstofgas precies werkt, en hoe men het best een ontwerp van zo een auto'tje kan aanpakken. Mocht u daar nog tips over hebben horen wij deze graag.
Wij vroegen ons ook af wat voor een practica mogelijkheden er precies zijn op de TU delft.Met vriendelijke groet,
David Zijderveld
-
Goed dat jullie met de werking beginnen, want dat kan soms best geavanceerd worden.
Wat ik nog weet van mijn eigen pws, was dat we heel erg op de veiligheid moesten letten. Waterstofgas is zeer brandbaar en mochten wij niet zomaar onder iedere omstandigheid gebruiken.Wat betreft de practica's is heel veel mogelijk. Dit zal vooral gaan om het testen van jullie probleem. Voor het grootste gedeelte hangt het af wat jullie willen. Dan ga ik kijken of ik wat voor je kan betekenen. Maar hier zijn jullie voorlopig nog niet aan toe!
Succes,
Groetjes Joris
-
Heren dat kan zeker.
Ik zal de vragen omtrent de aandrijving dan beantwoorden en een collega zal meer ingaan op de aspecten van zonnecellen.Groetjes
Joris
-
Goedemiddag,
Wij gaan bij nader inzien toch niet de auto op waterstof gas doen. Wel denk ik dat ik nog steeds op dit onderdeel van het forum moet blijven aangezien we een auto op zonne-energie gaan bouwen. We hebben gewoon een autootje met een aandrijfmotor en een afstandsbediening. Wij zijn van plan hier zonne-cellen op te bouwen en die via een accu, die we ook op de auto monteren, aan te sluiten op de motor. Ons pws bestaat niet alleen maar uit het bouwen van onze zonneauto maar dit is wel het eerste onderdeel van ons pws.
Kunnen wij nog steeds met vragen over een zonneauto op dit forum terecht?Met vriendelijke groet,
David Zijderveld