Straalmotor
-
hallo,
Mijn klasgenoot en ik hebben de opdracht gekregen een profielwerkstuk te maken. Wij kwamen op het idee het over de straalmotor te doen, omdat dit ons beiden erg interesseert. Wij hebben gezocht naar mensen en/of bedrijven die veel kennis hebben op het gebied van straalmotoren, maar wij hebben daar niet veel kunnen vinden. Om die reden hebben wij contact opgenomen met het Betasteunpunt van de Rijksuniversiteit Groningen. Die mensen hebben ons verwezen naar de TU Delft, omdat daar mensen zouden werken die ook werkt met straalmotoren.
Wij vroegen ons af of wij bij de TU Delft een echte straalmotor aan het werk kunnen zien en er vragen over kunnen stellen.
De hoofdvraag van ons werkstuk is: "Hoe verbeter je de werking van een straalmotor?"met vriendelijke groet,
Bram
-
Hey Bram,
Ik zit helaas per 1 November bij het bedrijf waar ik ga afstuderen, dus het gaat me vanaf dan helaas niet lukken je nog een rondleiding te geven in ons gebouw. Mocht je daarvoor nog langs kunnen komen, zouden we even kunnen kijken.
Groet, Hubert
-
Bedankt voor de reactie. We zijn zelf nu ook bezig om een Pulse Jet te bouwen. Deze gaan we testen en metingen bij uitvoeren.
De hoofdvraag is een soort samenvattig van onze deelvragen, die gericht zijn op het verbeteren van de straalmotor. Niet alleen op het gebied van kracht, maar op op het gebied van veiligheid.Een rondleiding zou ik al goed vinden. Misschien kunnen we dan ook een paar vragen stellen?
-
Hey Bram,
Volgens mij hebben wij geen test faciliteit waar we met draaiende straalmotoren werken. Ik studeer zelf lucht- en ruimtevaarttechniek en we hebben een vliegtuig hal, waar volgens mij wel wat opengesneden motoren staan. Ik zou je daar eventueel een rondleiding kunnen geven. Ik weet alleen niet of je daar nou echt veel aan hebt.
Ik denk dat het onderwerp straalmotor zeker interessant kan zijn, maar misschien moet je onderzoeksvraag nog een beetje verfijnen. Daarnaast zou het wel leuk zijn om zelf thuis een makkelijk proefje te doen waar je een bepaald effect van de straalmotor op kleine schaal laat zien.
Groet,
Hubert
-
Hey Bram,
Ik ben af en toe nog in Delft. Bijvoorbeeld morgen; ik neem niet aan dat je zo kortdag je school kunt afzeggen? Wat ik je kan voorstellen is dat ik je in contact breng met mijn opvolger. Hij studeert ook Luchtvaarttechniek en als hij eens op de TU is kan hij jou denk ik wel even ontvangen. Ik zal het aan hem vragen.
Groet, Hubert
-
dat gaat helaas niet lukken. Jammer.
is er niemand anders die een rondleiding kan geven?