Software modeleren Hydrofoil Zeilboot
-
Hallo,
Wij zijn Pepijn en Bart, we zijn bezig met ons profielwerkstuk waarbij wij een hydrofoil zeilboot willen en gaan onderzoeken. Hiervoor gebruiken we de meest eenvoudige hydrofoil zeilboot: de Moth.
we willen het liefst dit bootje modelleren volgens zijn echte specificaties en dit vervolgens in een computerprogramma testen door het te laten varen. Zo willen we enkele variabelen achterhalen, en kijken waarom bepaalde keuzes zijn genomen.
Nu komt de probleemstelling : we zijn opzoek naar programma wat aan onze eisen kan voldoen. Na een hoop research zijn we al tegen o.a. autocad aangelopen, maar dit is alleen een ontwerpprogramma. Graag zouden we een programma vinden, wat ons ontwerp kan gaan testen zoals bij de Sail Simulator (van Stentec).
We hopen dat iemand een antwoord weet voor ons probleem, en we zo weer een stapje verder zijn naar een mooi eindresultaat.
Vriendelijke groet,
Pepijn & Bart -
Hoi Pepijn en Bart,
Jullie zijn zo te zien al een heel eind!
Ik ben de verantwoordelijke voor alle vragen gerelateerd aan werktuigbouwkunde en maritieme techniek.
De programma's dis jullie nodig hebben en die wij gebruiken op de TU heten MaxSurf en WinDesign.
Helaas doe ik de studie werktuigbouwkunde en ben ik niet bekend met het gebruik van deze programma's.
Deze programma's zijn op de TU te gebruiken en ik kan jullie eventueel wel linken aan een maritiemer die er met jullie een middag naar wil kijken.Is dit een idee?
Groetjes
Joris
-
Beste Joris,
Bedankt voor je reactie, fijn dat je ons wilt helpen.
We gaan meteen kijken naar deze programma's en kunnen dan van trial and error vast wel wat leren.Een middag kijken naar ons PWS met een maritiemer lijkt ons een erg goed idee, en we willen je daarom ook vragen of je ons kan voorstellen aan een dergelijk persoon.
Alvast erg bedankt voor je snelle reactie
groeten Bart en Pepijn
-
Beste Pepijn en Bart,
Ik ga even kijken of ik iemand kan vinden.
Het is dan wel de bedoeling dat deze persoon jullie gaat helpen bij het modeleren in MaxSurf.
Hij is er niet om jullie hele pws door te spreken.Groetjes,
Joris
-
Beste Joris,
Heel fijn dat je naar iemand zoekt.
Natuurlijk snappen we dat we dan alleen MaxSurf behandelen.
Heb je inmiddels al iemand kunnen vinden?
Wij hebben de voorkeur voor een afspraak op een dinsdag.Groetjes,
Pepijn en Bart
-
Beste Joris,
Hoe loopt het zoeken nu?
We kijken ernaar uit om naar Delft te komen!Groetjes,
Pepijn en Bart
-
Beste Pepijn en Bart,
Ik ben bezig met het zoeken naar iemand, echter loopt het niet super makkelijk.
Ik hoop jullie deze week meer te laten horen.Groetjes,
Joris
-
Het gaat niet lukken jongens,
Misschien dat je het via het Maritieme studiegezelschap Froude kan regelen.Ik hoop dat jullie er zo uitkomen!
Groetjes,
Joris