PWS Stealth vliegtuig
-
Vraag van Markificial
Beste TU'ers,Na lang brainstormen ben ik er dan eindelijk over uit; het onderwerp van mijn PWS wordt Hoe onzichtbaar is een stealth vliegtuig?.
Mijn ideeën hiervoor waren dan om onderzoek te doen naar de onzichtbaarheid van de stealth. Dmv hoe het komt dat hij niet/moeilijk op de radar is te herkennen; of hoe het komt dat hij ook niet/moeilijk gedetecteerd kan worden met infrarood.
Nu is mijn vraag aan jullie: Hebben jullie eventuele suggesties voor hoe ik dit aan moet pakken, en wat ik er voor nodig heb?
Thanks in Advance!
MarkReactie van Hubert Penn
Hey Mark,Een super interessant onderwerp en ik denk zeker ook dat je de basis theorie erachter kunt begrijpen. Excuses dat de reactie zo laat is, ik zit op dit moment in het buitenland met een project vanuit de universiteit.
Voor een introductie heb ik een verslag en een presentatie geüpload. Stuur me even een PM met je mail adres, dan kan ik je de URL aangeven.
Om te beginnen zou ik even een boek kopen of lenen waarin de basis theorie over elektromagnetische straling wordt uitgelegd. Er bestaan hier 1001 boeken over, maar misschien is het het beste om even in een bibliotheek te kijken.
Verder zou ik vooral in engelse termen op het internet zoeken, gebruik bijvoorbeeld woorden als 'stealth airplanes electromagnetism radar technology'.
Het enige wat bij dit onderwerp misschien wel lastig is is het uitvoeren van een practische opdracht. Als dat niet nodig is, is het prima, anders moeten we even goed nadenken waar we apparatuur vandaan kunnen halen om hier een leuk proefje van te maken.
Ik hoop dat ik je hier een beetje mee op weg heb kunnen helpen.
Groeten,
Hubert