Honoursprogramma Gymnasia
-
Hallo,
Mijn school, het Sint-Oelbert Gymnasium, doet mee aan het honoursprogramma. Hierbij kan je naast school aan je eigen project werken, de bedoeling is dat dit 3 jaar duurt en er 100 uren per jaar aan besteed wordt. Nu mag niet iedereen hieraan meedoen, namelijk maar 6 leerlingen kunnen deelnemen en er zijn 9 leerlingen die zich op hebben gegeven. Als 'sollicitatie'' moeten we een klein stukje tekst met wat we willen maken en ons plan inleveren en een presentatie doen.
Ik wil graag iets van een burg of een groot gebouw gaan ontwerpen, maar wat precies weet ik nog niet. Hierbij heb ik hulp nodig, wat is nu iets wat te doen is voor een 4 gymnasium leerling en wat ik af kan krijgen. Ook zou het fijn zijn als iemand weet, hoe ik hier dan mee kan beginnen. De rest zal ik verder met mijn docent doen.
Alvast Bedankt.Maikel
-
Is goed, laat maar weten. Succes! Grt. Noor
-
Beste Maikel,
Een brug of een gebouw kun je zeker ontwerpen. Vanuit welk basisvak ga je dit project doen? Zit er natuurkunde bij, dan is het leuk naast een esthetisch ontwerp ook de constructie verder door te rekenen. Het is aan jezelf hoever je in gaat op het ontwerp, constructiewijs of esthetisch gezien. Heb je al bij het stappenplan van deze site gekeken? Hier wordt stapsgewijs uitgelegd hoe je het beste een ontwerp kunt maken. Dit verschilt namelijk van een onderzoek in de opzet van je werkstuk. Stel je ontwerpt, bijvoorbeeld een woning, dan kun je in het Programma van Eisen allerlei eisen stellen aan je woning. Hoe meer eisen, hoe ingewikkelder, hoe meer uren je er in zult moeten steken. Kies je ook voor een ondergrondse fundering uit te werken bijvoorbeeld - dat kost flink veel meer tijd. Misschien kun je nu al een voorkeur uitspreken voor een brug of gebouw? Dan kan ik je daarna een stapje verder helpen.
Groet,
Noor Debets -
Hoi Noor,
Sorry voor de late reactie, maar ik was op vakantie. Het project is niet vanuit een bepaald vak gebaseerd, waar we het meeste aandacht aan besteden mogen we zelf weten. Zelf vind ik natuurkunde wel erg leuk en lijkt het mij leuk om de constructie verder door te rekenen.
Dankje voor de link naar het stappenplan, als ik door de sollicitatie heen kom zal ik hier zeker naar kijken. Als ik aangenomen wordt voor het project en nog vragen heb zal ik nog van me laten horen.Maikel