animo voor de bruggenworkshop? schrijf je in!
-
Ha Mees,
Hoe ver ben je met je profielwerkstuk? Heb je nog behoefte aan theoretische uitleg, of gaat het in dit stadium meer om het practicum? De workshop wordt niet meer in z'n volledige uitvoering aangeboden, maar ik kan je zeker helpen bij de theorie en waar mogelijk kun je langskomen voor het bouwen van de brug in balsahout.
Laat maar weten!
Gr,
Noor -
Hoi Noor,
Het lijkt me zeker leuk om langs te komen. Een krachtenverdeling heb ik nu nog niet gemaakt, maar zorg dat dat klaar is voordat ik langskom. Mijn PWS moet 14 februari af zijn, maar daarvoor, in week 4, heb ik een examenweek. Het liefste zou ik dus in week vijf langskomen, als dat kan.
Moet ik er dan bij de krachtenverdeling van uitgaan dat de hele brug uit balsahout bestaat (behalve de "kabel")?
Groet, Mees
-
Ha Mees,
Je idee is zeker goed. Heb je al een goede krachtenverdeling gemaakt en voorspeld hoe scheef de pyloon kan staan? Balsahout zou je ook op het internet kunnen bestellen - maar dit duurt even. Je zou langs kunnen komen bij de TU, dan kan ik je nog het een en ander uitleggen. Ik zal dit echter eerst moeten verifieren ivm het aanwezige materiaal/ruimte.
Lijkt het je dit leuk te doen? Wanneer moet je pws af zijn?
Gr,
Noor -
Hoi Noor,
Met mijn profielwerkstuk gaat het prima, mijn hoofdvraag is: Hoe werken krachten in een tuibrug? Als praktisch gedeelte wil ik een tuibrug maken die lijkt op deze http://smu.edu/newsinfo/releases/images/m0011l.jpg , maar dan een simpele versie. Als het lukt zou ik twee versies willen maken, één waarbij ik kan berekenen en testen hoe schuin de pyloon moet staan, en één waarbij ik kan voorspellen en testen hoeveel gewicht de brug aankan. Lijkt je dit een goed idee en hebben jullie daar materiaal voor?
Groet,
Mees
-
Ha Mees,
Zelf zit ik in week 5 vol in de tentamens dus dat gaat voor mij helaas niet lukken. Kun je misschien in week 2 al? Dan zou zelfs nog een kleine theoretische uitleg nuttig kunnen zijn.
Wat betreft materialen; ik heb hooguit de beschikking over touw, spijkers, balsahout. Geen lijm dus - dit is bewust gekozen, immers, zo kan er een goed onderscheid worden gemaakt tussen scharnierende en vaste inklemmingen. Normaliter heb je hooguit de beschikking over een vaste hoeveelheid balsahout (5x1,0 meter) om zodanig een goede vergelijking te maken met andere ontwerpen.
Laat maar weten wanneer je kunt!
Gr,
Noor -
Ha Mees,
Ik heb over je berichtje heen gelezen denk ik - heb je het over aankomende donderdagmiddag?
Gr,
Noor -
Hoi Noor,
Allereerst een gelukkig nieuwjaar en sorry dat ik zo laat antwoord, ik was de hele vakantie weg.
Week 2 is ook prima, donderdag komt voor mij het beste uit, anders zou maandag of dinsdag fijn zijn. Laat maar weten welke dag jou uitkomt en hoe laat.
Groet, Mees
-
Hoi Noor,
Inderdaad, aankomende donderdag zou ideaal zijn. Lukt dat?
Gr, Mees
-
Aankomende donderdag gaat lukken, hoewel ik niet weet of er een plekje vrij is op het Science Center. Het kan zijn dat we niet ons eigen lokaal hebben. Je bent om half 2 welkom, dan kijken we samen kort naar je berekeningen. En je wilde ook een brug bouwen toch? Heb je hier al een ontwerp voor?
Heb je nog specifieke vragen over je verslag? Dan zou ik deze graag ontvangen zodat ik deze alvast kan bestuderen.
Groet,
Noor -
Mees, Het is mij onduidelijk of je mijn email hebt ontvangen. We ontmoeten elkaar om half 2 bij de ingang van het museum! Gr, Noor
-
Hoi Noor,
Ik zorg dat ik half twee op het science center ben (waar precies?). Een brug bouwen is het doel. Morgen spreek ik met mijn begeleider, zodat ik het ontwerp en de berekeningen af heb. Verder heb ik geen vragen, misschien donderdag nog.
Tot dan, Mees
-
Beste Mees,
Zou je je emailadres kunnen verifieren? Dan weet ik of het de goede was en kan ik de fotoresultaten naar je toe sturen.
Bij vragen hoor ik het graag.
Succes met de laatste loodjes.
Gr,
Noor -
Hoi Noor,
Het emailadress klopt, ik zag vandaag je mail pas :p.
Jij ook nog heel veel succes!
Groet, Mees