PSW Beton
-
Beste Noor,
Voor mijn profielwerkstuk onderzoek ik de eigenschappen van verschillende soorten beton . Ik heb in een ander topic gelezen dat jullie een betonlab hebben op de universiteit.
Om hier een experiment uit te voeren zou perfect aansluiten bij mijn werkstuk. Ik vraag me daarom af of het mogelijk is dat ik een bezoek breng aan dit laboratorium en daar een aantal proefjes te doen. En wat precies de mogelijkheden zijn van dit laboratorium?
Met vriendelijke groet,
Martijn
-
Ha Martijn,
Tof dat je beton zo interessant vindt om er een onderzoek naar te doen! Veel mensen beschouwen het als saaie droge stof, terwijl het zo interessant kan zijn. Leuk dat je het interesseert.
Wat betreft de mogelijkheden van onderzoek doen bij het betonlab van de TU; dat is helaas beperkt. Wat wil je precies onderzoeken? Wat is je hoofdvraag? Want er is eventueel een mogelijkheid dat je mee zou kunnen lopen met een practicum van tweedejaars studenten waarbij zij zelf een betonberekening maken en uitkomen op een 'zelfbedachte' mix. Deze mix werken zij dan zelf uit en testen ze op verschillende sterkten. Omdat het al op het eind van het kwartaal loopt kan ik niet met zekerheid zeggen dat dit een mogelijkheid is. Maar het is een idee. Of heb je hele andere experimenten in je hoofd?
Ik hoor graag snel van je.
Groetjes,
Noor -
Welke toepassing doel je op Martijn? Ik zal snel even uitzoeken of het mogelijk is voor je om mee te lopen!
Gr,
Noor -
Mijn hoofdvraag is welk type beton het meest geschikt is voor een bepaalde toepassing. Maar vooral voor 1 van mijn deelvragen: "Welk type beton het meeste kracht aan?" leek mij jullie lab erg handig. Mee lopen met het practicum waar jij over vertelde lijkt me ook erg leuk en zou ook wel aansluiten op mijn werkstuk.
-
In gebouwen en bruggen, welk type in deze het beste is om te gebruiken.
-
Ha Martijn, Op dit moment wordt er gekeken welke dag jullie terecht kunnen. Wel wil ik graag nog weten wat de afmetingen zijn van jullie proefstukken. Dan kan hier rekening mee worden gehouden.
Groet,
Noor -
Hai noor,
Ik ben nu op vakantie, dus volgende week zou ik de proefstukken kunnen maken. Ik verwacht dat het 3 stukken worden, maar dit laat ik je later nog weten. Als ik het volgende week maak, en dan moet laten drogen, lijkt mij de week van 3 december de beste optie om mee te doen aan het practicum. De dag maakt mij niet uit, zolang het maar niet op 5 december is;)
Groetjes Martijn
-
Martijn17,
Inmiddels heb ik contact gehad met de coordinator van de experimenten van het tweedejaars project. Het is mogelijk dat je meeloopt met een practicum en eventueel zelf jullie beton kunnen testen. Wel zullen jullie zelf eerst proefstukken moeten maken. Dit is prima zelf te doen, er zijn immers allerlei 'ingredienten' te koop bij de bouwwinkels dus dat moet lukken. Wacht niet te lang want beton moet minstens 28 dagen drogen. Hebben jullie voorkeur voor een datum? Dan kan ik kijken wat het beste uitkomt.
Om het jezelf makkelijker te maken, zou ik hooguit kubusvormen maken. Deze zijn eenvoudiger te testen in het lab en ook eenvoudiger te maken.Als jullie me laten weten wanneer en om hoeveel kubusvormen het gaat, kan ik dit met de coordinator bespreken!
Succes voor nu!
Groetjes,
Noor -
Dat zou ik zeker waarderen! Wanneer zou ik mee kunnen lopen?
Bedankt voor de moeite!
-
Zeker. Dan kunnen jullie kijken hoe de metingen eraan toegaan. Je zou dan eventueel de meetresultaten van de gaande metingen kunnen gebruiken.
-
Is het ook mogelijk langs te komen en mee te doen aan het experiment zonder zelf stukken mee te nemen?
-
Jongens. Maandag 3 december om 11 uur zijn jullie welkom op de TU om 3 kubussen te drukken. Dit zullen oude exemplaren zijn, die niet meer worden gebruikt.
Schikt jullie dat?
Groet,
Noor -
Ha Martijn,
Ik zal het voor je uitzoeken!
Gr,
Noor -
Ja is goed, ik kom overigens alleen.
Groetjes Martijn
-
Ok. Als je me een pm stuurt, kunnen we overleggen over wie/wat/waar/wanneer je precies aanwezig moet zijn.
Gr,
Noor