Krachten en constructie Sagrada familia
-
Goedemiddag,
Ik (Shananda) ben momenteel bezig met mijn PWS over de krachten en construtie van de Sagrada Familia.
Op dit moment heb ik als hoofdvraag:
Hoe heeft Gaudi meetkunde/geometrie gebruikt bij het ontwerp van Sagrada Familia gebruikt?Mijn deelvragen zijn:
-wat zijn de basisprincipes van meetkunde/geometrie?
-welk getallenstelsel heeft Gaudi gebruikt?
-Hoe is de kettinglijn toegepast?
-Hoe zijn parabolides en hyperbolides gebruikt?
-Hoe heeft Gaudi de pilaren ontworpen?
-Hoe kun je zelf een kerk/gebouw ontwerpen met behulp van Gaudi’s principe/werkwijze?Zouden jullie hier misschien nog aanvullingen op hebben of misschien tips wat ik kan aanpassen?
En weten jullie goede sites voor informatie voor deze deelvragen of eventueel boeken?
alvast heel erg bedankt voor je reactie
groetjes,
Shananda -
Shananda Scipio-Blüme
Hoi Shananda,Uniek onderwerp voor je PWS! Deze heb ik nog niet voorbij zien komen.
Je hoofdvraag sluit niet geheel aan bij het precieze onderwerp van je PWS. Ik verneem vanuit je eerste zin over je onderwerp dat je graag de krachtenwerking en constructiewijze wil onderzoeken. Daarna richt je je hoofdvraag op meetkunde en geometrie, wat middel is om het doel unieke constructie en vormgeving te bereiken. Wellicht kan je proberen het doel en het (de) middel(en) te verwerken in één hoofdvraag.
Verder zijn je deelvragen prima. Ze hoeven nu nog niet perfect te zijn, tijdens je onderzoek kom je nog achter zaken die misschien relevanter zijn, die je dan verwisselt voor een minder relevante hoofdvraag.
Een goede site voor vaktermen is joostdevree.nl.
Na kort googlen heb ik deze link gevonden, wellicht kunnen jullie het meest technische boek uit deze lijst aanschaffen.
Mochten jullie verder willen sparren over dit onderwerp, zouden we online kunnen videobellen.Groetjes,
Stijn -
Stijn Smits Super bedankt voor je reactie en de doorverwijzingen van de websites.
Mijn hoofdvraag heb ik nu aangepast naar: ''Hoe heeft meetkunde bijgedragen aan de unieke constructie en vormgeving van de Sagrada Familia?'' Ik wilde namelijk vooral focussen op de meetkundige aspecten omdat het anders te breed werd.
Voorlopig ben ik nog wel even zoet met de ''basis'' informatie opzoeken, verwerken en formuleren maar als ik meer wil weten of hulp nodig heb hoor je zeker van mij.
-
Shananda Scipio-Blüme
Je hoofdvraag klinkt omvattend en logisch. Vergeet niet dat je altijd je hoofdvraag nog tijdens het proces kan aanpassen en/of bijschaven.
Veel succes! Ik blijf actief op dit forum dus schroom je niet om vragen te stellen.Groet,
Stijn