PWS Hoogbouw
-
Hallo!
Voor ons PWS hebben we het onderwerp hoogbouw gekozen. We kunnen alleen niet helemaal uit een goede proef komen. Zelf hadden we het idee om met spaghetti verschillende constructies te maken, en die op een trilplaat te zetten, en zo de sterkte van de constructies te testen bij verschillende trillingen. Toch weten we niet goed hoe we dit aan moeten pakken. Zou iemand ons hierbij willen helpen (misschien met een andere/betere proef)? Het liefste zouden we de proef op de TU uitvoeren, is hier een mogelijkheid voor? Jammergenoeg hebben we een deadline, en begint deze nu wel heel dichtbij te komen... We hopen snel van jullie te horen!Groetjes Jessie en Fabienne
-
beste Jessie en Fabienne,
Met hoogbouw zijn verschillende proeven te doen. Van belasten en kijken bij welke belasting het gebouw instort tot inderdaad de trillingen testen. Als jullie op het forum gaan zoeken, dan kunnen jullie ook al het een en ander vinden over hoogbouw. Als je onder aardbevingen of wolkenkrabbers zoekt, dan kan je hier al het een en ander over vinden.
Naar ik weet hebben wij niet specifiek de mogelijkheid tot het testen van constructies voor de hoogbouw. Als jullie precies weten wat jullie willen gaan testen, kan ik altijd even nagaan of dat op de TU kan, of kan ik jullie helpen met hoe je het het best uit kunt voeren.
succes in ieder geval ermee. Ik hoor wel als jullie niet genoeg kunnen vinden op het forum of nog andere vragen hebben.
met vriendelijke groet,
Joost Willems -
Beste Joost,
We hadden het idee om verschillende constructies te maken met een even aantal spaghetti pennen. Deze zetten we dan op een trilplaat en kijken bij welke trillingssterkte het instort. Eventueel kunnen we het ook met gewichten op de bovenkant van de constructies doen. Kunt u vragen of er een mogelijkheid is dit op de TU te doen? Of anders een ander soort proef met hoogbouw op de TU?
Met vriendelijke groet,
Jessie en Fabienne -
tot het weekend ben ik niet meer op de TU. Ik zal volgende week even voor jullie kijken. Ik hoop dat dat nog op tijd is.
met vriendelijke groet,
Joost -
Beste Joost,
Volgende week is prima. Volgende week moeten we wel echt echt de proef doen, dus als het kan, zouden we het graag volgende week naar de TU komen. Alvast heel erg bedankt voor uw hulp!Met vriendelijke groet,
Jessie en Fabienne -
Beste Joost,
We zouden heel erg graag langs willen komen, maar dat moet dan echt deze week gebeuren. We hopen dat u iets voor ons kunt regelen!
Met vriendelijke groet,
Jessie en Fabienne -
hey Jessie en Fabienne,
vandaag ben ik twee keer langs gelopen bij het laboratorium, twee keer zaten er geen mensen. Ik zal het morgen nog een keer proberen. Ik weet niet of het gaat lukken deze week, ik ga nog even mijn best doen en kijken of ze een trilplaat hebben.
jullie horen snel meer.
met vriendelijke groet,
Joostbeste Jessie en Fabienne,
het is mij deze week nog niet gelukt om het secretariaat van het gebouwenlab bemand aan te treffen. Ik hoor graag van jullie of jullie na het weekend nog steeds langs willen komen, of dat het te laat is.
Anders als suggestie nog eens te kijken om naar andere creatieve oplossingen, zoals een plateau, met veren in een frame gemonteerd te maken en daar het gebouw op testen.
ik hoor wel hoe het gaat.
met vriendelijke groet,
Joost Willems -
het is gelukt de juiste persoon te pakken te krijgen. Jullie kunnen terecht bij het betonlaboratorium van de faculteit civiele techniek. Ze hebben een trilplaat waar waarschijnlijk jullie constructie op getest kan worden.
Nu ga ik jullie vanavond een mail sturen, die ook naar de beheerder van het lab gaat. Als jullie daarop kunnen replyen, met wanneer jullie kunnen, dan kunnen jullie met hem een afspraak maken. Als het voor mij goed uitkomt, dan zorg ik dat ik er ook bij ben.
met vriendelijke groet,
Joostbeste Jessie en Fabienne,
het is gelukt de juiste persoon te pakken te krijgen. Jullie kunnen terecht bij het betonlaboratorium van de faculteit civiele techniek. Ze hebben een trilplaat waar waarschijnlijk jullie constructie op getest kan worden.
Nu ga ik jullie vanavond een mail sturen, die ook naar de beheerder van het lab gaat. Als jullie daarop kunnen replyen, met wanneer jullie kunnen, dan kunnen jullie met hem een afspraak maken. Als het voor mij goed uitkomt, dan zorg ik dat ik er ook bij ben.
met vriendelijke groet,
Joost