kunstmatige lens
-
Hoi,
Wij zijn Amber en Sannah en zijn op dit moment bezig met ons PWS met als onderwerp lenzen. We hebben nu een proef gevonden om onze eigen lenzen te maken, maar we waren nog opzoek naar uitbreiding of versterking van onze proef. Onze hoofdvraag is: Hoe kan de technologie het menselijk oog vervangen/verhelpen?
-
@sannahamber Hoi Sannah en Amber,
wat leuk! Wat voor proef hebben jullie gevonden? En hoe kan ik jullie helpen?
Groetjes Coco -
Coco Polderman hoi wij hadden de proef gezien op https://www.newscientist.nl/blogs/maak-je-eigen-lenzen-en-bouw-je-eigen-mobiele-microscoop/ . we vroegen ons af hoe we deze proef kunnen aanpassen of uitbreiden om onze hoofdvraag meer naar voren te laten te komen.
alvast bedankt voor het helpen
mvg -
@sannahamber Hoi Sannah en Amber,
Ik denk dat jullie nog even naar je hoofdvraag moeten kijken. Willen jullie iets bedenken wat een gezond menselijk oog vervangt? Of een blind/slechtziend oog vervangen? Of een blind/slechtziend oog verbeteren?De proef die jullie sturen gaat over een lensje die je op je telefoon kunt zetten, als ik het goed begrijp. Hadden jullie al een idee hoe je deze proef met een menselijk oog zou doen? Ik denk namelijk dat het niet reëel is een proef met het menselijk oog te doen voor jullie PWS, veiligheidsoverwegingen in beschouwing genomen :)
Dus ik zou dicht bij deze proef blijven en het gewoon met je telefoon uitvoeren. Je kan een van je deelvragen hieraan koppelen, bijvoorbeeld iets van: "Hoe verbeter je de lens van een digitale camera", en dat je dan uitlegt dat een oog en een digitale camera uiteindelijk allebei licht sensoren zijn die met een lens werken.
Ik hoop dat ik jullie nieuwe dingen heb gegeven om over na te denken. Stuur mij vooral een bericht als jullie verdere vragen hebben!
Groet, Coco