Geluidsinstallaties met nadruk op versterking / opamps
-
Hallo,
Wij zijn twee leerlingen die ons PWS doen over geluid. Wij hebben hierbij al stukken
geschreven over de natuurkundige werking achter geluidsinstallaties, dus microfoons, voor- meng- en eindversterkers, luidsprekers etc, over OpAmps en geluid in het algemeen. Wij hebben echter wat problemen bij het kiezen van een goede onderzoeksvraag en hebben nog inspiratie nodig over het doen van onderzoek. Heeft iemand een leuk idee dan horen we dat graag.
Roel en Pablo -
Hey @Roel-en-Pablo,
Wat een leuk onderwerp! acoustic design is ook een van de dingen die mij geinspireerd heeft om op de TU electrical engineering te studeren. Ik zou het leuk vinden om te lezen wat jullie tot nu toe geschreven hebben. Je zou een beetje in de hoek kunnen zitten van 'Welke natuurkundige parameters zijn van belang voor het verbeteren van de akoestische prestaties van audioapparatuur.' Die vraag wil je dan wat specifieker maken voor het apparatuur dat jullie gebruiken. Als je al wat verder bent in het begrijpen van dit onderwerp, kan je ook een specifiek model onderzoeken. Je kan dan een open source luidspreker kiezen en je onderzoek richten op de mogelijke verbeteringen voor dat model.
Je kan me jullie werk tot nu toe sturen op tadjiro@velzel.com
Ik hoor graag van jullie,
Tadjiro Velzel