Aerogel
-
Geachte TU,
Voor aankomende schooljaar ga ik mijn profielwerkstuk over aerogel maken.
Ik heb mijn onderzoeksvraag samengesteld en de deelvragen.
Onderzoeksvraag: Wat zijn de isolerende eigenschappen van eiwit aerogel en hoe verhouden die zich tot silica aerogel en zou er grootschalig toepassing mogelijk zijn?
Deelvragen:
-Wat stofeigenschappen bepalen de isolerende eigenschappen van isolatiemateriaal?
-Hoe wordt eiwit aerogel gemaakt?
-Hoe wordt silica aerogel gemaakt?
-Welke eigenschappen is essentieel voor het gebruiken isolatiemateriaal?
-Is synthese op grootschaal mogelijk?Mijn vraag is het mogelijk om silca aerogel bij jullie lab te maken onder begeleiding?
Bij mij school zijn er geen juiste apparatuur ter beschikking en Tetraethoxysilane kan ik ook niet aankomen
Ik zal de volgende website als referentie gebruiken om aerogel te maken: http://www.aerogel.org/?p=1027
Ik kan zelf niet aan Tetraethoxysilane komen en heb daarbij een superkritische droger nodig.
Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet!
Met vriendelijke groet,
Ghid Al-Semaan
6VWO Het Noordik Lyceum -
Beste Ghid,
Momenteel is onze Lucht- en Ruimtevaart expert Storm Holman op vakantie.
Hij zal proberen zo spoedig mogelijk proberen te reageren.Groet,
Stijn -
Beste Ghid,
Helaas faciliteren wij niet de aerogel of het maken ervan. Ik zie dit ook meer als een scheikundig process dan een aerodynamisch process. Volgens mij is het ook mogelijk de gel online te kopen.
Zijn er iets van aerodynamische eigenschappen die je wil gaan onderzoeken?Groet,
Storm -
Beste Storm,
Wat jammer dat het niet mogelijk is om zelf onder begeleiding aerogel te maken. Ik ben van plan om onderzoek op het verschil tussen de stofeigenschappen van eiwit en silica aerogel.
Zelf ben ik niet van plan om aerodynamische eigenschappen te onderzoeken, omdat ik wil kijken over de isolerende werking zoals te zien aan mijn deelvragen.
Toch heel erg bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Ghid Al-Semaan